|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید حمایت همه جانبه این معاونت از خانه مطبوعات استانهای کشور از پرداخت یارانه مطبوعات محلی تا یک ماه دیگر خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسین انتظامی در همایش سراسری خانه های مطبوعات استانهای کشور که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سال جاری برگزار شد با اشاره به منزلت اجتماعی خبرنگاران و روزنامه نگاران از برگزاری همایش سراسری خانه های مطبوعات به عنوان اولین تجربه موفق یاد کرد و گفت: ما از همه تشکلهای صنفی و مطبوعاتی در سطح کشور و در سطح استانها حمایت می کنیم.
وی افزود: از خانه های مطبوعات در استانها به عنوان مهمترین و اصلی ترین تشکل مطبوعاتی محلی حمایت همه جانبه خواهیم کرد.
معاون وزیر ارشاد در ادامه همچنین با اشاره به ضرورت ثبت شماره حساب و اعلام وصول رایانه ای پرداخت یارانه به مطبوعات محلی، گفت: حمایت از مطبوعات محلی از جمله اولویت ها ی برنامه های این معاونت است.
عضو هیات نظارت بر مطبوعات کشور همچنین در مورد مبنای اختصاص آگهی های دولتی در استانها به نشریات سراسری و محلی و نحوه انتشار ویژه نامه های روزنامه های سراسری و ترتیبات نشریات مشمول موضوع ماده 16 قانون مطبوعات به تفضیل توضیحاتی را در این همایش ارائه کرد.
در ادامه این همایش محرابی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی نیز به پرسش های حاضران در مورد بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی خبرنگاران و روزنامه نگاران پاسخ گفت.
همچنین در ادامه رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات ایران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه مطبوعات محلی در رشد و توسعه اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگ عمومی بر ضرورت آموزش روزامد روزنامه نگاران تاکید کرد.
مصطفی کواکبیان اظهار داشت: با موافقت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مقرر شد به مدت سه روز از 16 تا 18 شهریور ماه کارگاه آموزش تربیت مدرس حرفه ای روزنامه نگاری با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه این وزارتخانه در تهران برگزار شود.
به گفته وی با توجه به پیشنهاد کمیته آموزش خانه مطبوعات کشور در این کارگاه آموزشی از هر استان سه نفر واجد شرایط مدرسی روزنامه نگاری شرکت خواهند کرد.
در ابتدای این همایش هر یک از استانها و مسئولان کمیته های شش گانه خانه مطبوعات کشور گزارشی از فعالیت ها و درخواست ها را مطرح کردند.
به گزارش ایرنا، همایش سراسری خانه های مطبوعات کشور همزمان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با حضور 60 نفر از اعضای اصلی هیات مدیره این تشکل در استانهای کشور و سایر اعضا در تالار وحدت تهران برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین