|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
«عدنان یلدریم» معاون وزیر اقتصاد ترکیه که در رأس هیأتی بلندپایه متشکل از اعضای شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه و اتحادیه پیمانکاران و نمایندگان بخش خصوصی این کشور عازم ایران است، گفت: آنکارا به توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی با همسایه خود اهمیت زیادی قائل است.
وی در آستانه سفر به تهران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در آنکارا گفت که فردا شنبه 17 مرداد به همراه هیأت تجاری بخش خصوصی و دولتی متشکل از شرکتهای بزرگ ترکیه عازم ایران است.
او گفت: در این سفر اعضای هیأت اعزامی ضمن ملاقات با مقامات وزارتخانه های اقتصاد، بازرگانی، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی، در نمایشگاه بین المللی ساختمان که روز یکشنبه 18 مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاهها افتتاح می شود، حضور یافته و با تجار و بازرگانان ایرانی ملاقات رو در رو خواهند داشت.
یلدرم با تأکید بر لزوم تماس های نزدیک و فشرده مسؤولان و دست اندرکاران اقتصاد و تجارت و صنعت دو کشور و تبادل منظم هیأتها در این زمینه، گفت: ایران و ترکیه در شدیدترین دوران تحریم های بین المللی، موافقتنامه تجارت ترجیحی بین خود را انعقاد و اجرایی کردند.
وی ادامه داد: این نشان می دهد ترکیه به رغم تحریم ها، عزم جدی برای توسعه مناسبات با ایران داشت که البته باید با رفع تحریم های بین المللی دوره تازه و بسیار پرتحرکی را در این حوزه ها آغاز کنند.
معاون وزیر اقتصاد ترکیه گفت: دعوت به شرکت در این نمایشگاه، فرصتی مغتنم و در زمانبندی حساسی در بعد از انعقاد موفقیت آمیز توافق هسته ای ایران و غرب است که می تواند باب تازه ای در تماسهای نزدیک بین اصحاب اقتصادی و تجاری بخشهای دولتی و خصوصی دو کشور باشد.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در خصوص ترکیب هیأت و موضوعات قرار گرفته در دستور کار هیأت گفت: اعضای شورای روابط اقتصادی خارجی، اتحادیه پیمانکاران و خدمات مهندسی ترکیه و رؤسای شماری از شرکتهای بزرگ چون وستل در این سفر حضور دارند.
به گفته عدنان، هیأت ترکیه در اقامت سه روزه خود در ایران، فرصت بازنگری به فرایند مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور را با مقامات ایرانی خواهد داشت.
او ابراز امیدواری کرد؛ در دوران پساتحریم شاهد گسترش هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه باشیم.
بتازگی شرکتها و سرمایه گذاران ترکیه، رویکرد سرمایه گذاری در کشورمان را مد نظر قرارداده و برای همکاریهای اقتصادی بیشتر دو کشور و حضور دایمی در ایران برنامه ریزی می کنند.
هیأت اقتصادی ترکیه در حالی به ایران سفر می کند که قرار است دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان سه شنبه به ترکیه سفر کرده و با مقامات بلندپایه این کشور در خصوص فرایند مناسبات دوجانبه و همکاریهای منطقه ای به رایزنی بپردازند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین