|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
تیم ملی والیبال ژاپن با شکست قطر به عنوان نخستین فینالیست هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا معرفی شد.
در سومین مسابقه مرحله نیمه نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا که امروز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران پیگیری شد، تیم های ژاپن و قطر به مصاف یکدیگر رفتند.
ملی پوشان ژاپن با شکست قطر در این مرحله از رقابت ها به عنوان نخستین تیم صعود کننده به دیدار نهایی معرفی شدند.
تیم ملی ژاپن در ست نخست این مسابقه 25 بر 22 مغلوب قطر شد اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 17 و 25 بر ۲۳ به پیروزی رسیدند تا برای یازدهمین بار در طول 18 دوره این رقاب ها به دیدار نهایی راه یابند.
در ست چهارم این دیدار بازیکن شماره 12 قطر حرکت ناپسندی از خود پس از کسب امتیاز انجام داد که حدود سه هزار تماشاگر ایرانی حاضر در سالن اعتراض شدید به این رفتار بازیکن قطری کردندو در ادامه مسابقه آنها از تیم ژاپن حمایت کردند. این موضوع انگیزه ژاپنی ها را بیشتر کرد و موفق به شکست قطر شدند تا برای یازدهمین بار به دیدار نهایی این رقابت ها راه یابند.
احمد مساجدی مربی ایرانی تیم ژاپن یکی از خوشحالترین افراد این تیم بود که پس از راه یابی به دیدار نهایی سرمربی تیم ژاپن را در آغوش کشید.
بازیکنان تیم ملی والیبال ژاپن پس از پایان مسابقه و راه یابی به دیدار نهایی به ابراز احساسات تماشاگران ایرانی پاسخ دادند.
ملی پوشان ژاپن در شش دیدار قبلی خود در این دوره از رقابت ها، سه شکست که یکی از آن ها برابر قطر بود و دو ناکامی برابر چین و استرالیا، تجربه کردند و سه پیروزی برابر تیم های بحرین، سریلانکا، کره جنوبی به دست آوردند.
نصراله سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی رییس فدارسیون والیبال، سفیر ژاپن در تهران به همراه خانواده و حدود 50 ژاپنی مقیم تهران از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.
در هفده دوره گذشته این رقابت ها تیم ملی والیبال ژاپن با هفت مقام قهرمانی، سه نایب قهرمانی و سه مدال برنز پرافتخارترین تیم این رقابت ها است.
از دقایقی دیگر تیم ملی ب والیبال ایران به مصاف چین می رود تا برنده این دیدار دیگر فینالیست این رقابت ها شود.
قبل از مسابقه تیم های قطر و ژاپن، تیم های استرالیا و چین تایپه موفق به شکست تایلند و کره جنوبی شدند تا فردا در آخرین روز این رقابت ها برای کسب عنوان پنجم به مصاف یکدیگر بروند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین