|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۵۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
وزیر دفاع پاکستان روز جمعه با تاکید بر این که کشورش در مسایل مربوط به انتخاب رهبر طالبان افغانستان مداخله نمی کند، اطمینان داد که مرگ ملا عمر رهبر سابق این گروه در خاک پاکستان رخ نداده است.
به دنبال گمانه زنی های های فراوان مبنی بر اینکه ملا عمر رهبر طالبان افغانستان در خاک پاکستان مرده و همان جا هم دفن شده است و نیز وجود گمانه زنی هایی مبنی بر دخالت داشتن پاکستان در امور طالبان افغانستان، خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان با حضور در مجلس ملی این کشور، این موضوعات را به کلی تکذیب کرد.
به گزارش رادیو دولتی پاکستان، خواجه آصف با ارائه توضیحاتی به نمایندگان مجلس درباره تحولات مربوط به طالبان گفت: اطمینان می دهم که مرگ ملا عمر در خاک پاکستان رخ نداده و در خاک این کشور هم دفن نشده است و بیانیه هایی که از سوی پسران ملا عمر صادر شده، این موضوع را تایید می کند.
وی ادعاهای مطرح شده از سوی دستگاه اطلاعات افغانستان را مبنی بر اینکه ملا عمر در بیمارستانی در کراچی مرده است، بی اساس دانست. چند روز پیش دستگاه اطلاعات و امنیت افغانستان مدعی شد که ملا عمر در سال 2013 در بیمارستانی در کراچی مرده است.
وزیر دفاع پاکستان همچنین گفت: این موضوع که آیا مرگ ملا عمر به تازگی و یا دو سال پیش رخ داده است، مساله دیگری است که ما قصد نداریم در آن ورود کنیم.
این مقام عالی دولت پاکستان همچنین اظهار داشت: اسلام آباد تنها نقش تسهیل کننده و میانجی در مذاکرات میان طالبان افغانستان و دولت کابل دارد و فرا تر از این، نقشی ندارد و مداخله نمی کند. اینکه گفته می شود پاکستان طالبان افغانستان را تحت کنترل دارد، قابل قبول نیست.
وی تاکید کرد که پاکستان خواستار ادامه روند مذاکرات صلح افغانستان است.
دور اول این مذاکرات ماه گذشته به میزبانی پاکستان انجام شد و قرار بود دور دوم آن نیز روز چهارشنبه هفته گذشته به میزبانی پاکستان انجام شود اما با اعلام مرگ ملا عمر، همه چیز به تعویق افتاد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین