|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
استاندار البرز گفت: جهاد دانشگاهی یکی از بال های علمی انقلاب اسلامی است که بر مبنای تلاش علمی و درعین حال فعالیت ارزشی الگوی خوبی را ارائه داده است که حلقه اتصال بین دانشگاه و صنعت محسوب می شود.
سید حمید طهایی روز یکشنبه در نشستی با ریاست جهاد دانشگاهی استان البرز و معاونین فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال که به مناسبت سی و پنجمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزارشد، با اشاره به خدمات جهاد دانشگاهی به بخش های مختلف کشورافزود: امروزه در کشور خلا بزرگی میان صنعت و دانشگاه ایجاد شده است به همین دلیل جوانان دانش آموخته نمی توانند به راحتی در بازار کار جذب شوند و برای رفع این خلا جهاد دانشگاهی می تواند وارد عمل شده و پیشنهاد بدهد.

وی در تایید مشکل دانشگاهیان برای ورود به بازار کار بیان داشت: بیشترین مراجعه در روزهای ملاقات عمومی استاندار مربوط به دانش آموختگان بیکار است و این نشان می دهد که صرف ارائه مدرک به افراد در دانشگاه روندی نادرست است.

این مسوول اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی نباید به حال خود رها شوند و جهاد

د انشگاهی می تواند به عنوان مجموعه ای به دور از دستگاه های اجرایی و در مقامی ناظری عالم و آگاه به حیطه کار با ایده های خود به روند حل این مشکل کمک کند و واسطی میان صنعت و دانشگاه باشد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف کارهای بزرگ و شناخته شده ای انجام داده است.

استاندار البرز گفت: جهاد دانشگاهی می تواند با باز کردن درهای خود بر روی جوانان برای جامعه کشور رونق علمی و توسعه را به همراه داشته باشد.

طهایی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی در محیطی دانشجویی اظهار داشت: با توجه به تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی چون جامعه هدف جهاد دانشگاهی دانشجویان هستند و این نهاد می تواند به پایگاهی قوی برای جوانان تبدیل شود.

وی ادامه داد: فضای کاری دانشجویی جهاد دانشگاهی به دلیل اصالت داشتن، جوان پسند و جذاب بوده و می تواند در جامعه تاثیر به سزایی داشته باشد.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی می تواند به محیطی برای فراگیری علم و مهارت تبدیل شود.

طهایی با اشاره به پروژه های در دست اقدام جهاد دانشگاهی استان البرز تصریح کرد: دو طرح پیمایش ملی خانواده و طرح بررسی شادکامی ایرانیان از نیازهای اساسی جامعه امروز است و علاوه بر این ها به انجام طرح های دیگری از طرف جهاد دانشگاهی چه در زمینه آموزشی و چه پژوهشی نیازمندیم.

وی در خصوص لزوم معرفی بیشتر جهاد دانشگاهی به دستگاههای دولتی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید با حضوردر جلسات اداری و معرفی توانمندی ها و کارهایی که به ثمر رسانده است خود را بیشتر نشان دهد تا در کنار دانشگاهها و مراکز علمی به انجام وظیفه بپردازد.

وی با اشاره حمایت از طرح های ملی و استانی جهاد دانشگاهی البرز یادآورشد: تا جایی که بتوانیم از این طرح ها حمایت می کنیم اما استان البرز استان جدیدی است و برای شکل گیری کامل به زمان نیاز دارد و همچنین منابع محدودی در اختیار دارد به همین دلیل به جهاد دانشگاهی توصیه می کنیم تا جایی که می شود به جذب منابع ملی بپردازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین