|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
رییس سازمان سینمایی گفت: جهان و به ویژه اروپایی ها مشتاق آشنایی با ایران و دوران دفاع مقدس هستند و هنرمندان نقش مهمی در انتقال پیام های انقلاب اسلامی دارند.
حجت الله ایوبی روز سه شنبه در مراسم معرفی کتاب رنگ جنگ ایران و عراق که در ساختمان سوره مهر برگزار شد، افزود: هنرمندان باید پیام رسانان نادیده و ناشنیده های انقلاب اسلامی ایران به جهان باشند.

وی با اشاره به تغییر ابزارهای انتقال پیام در دنیای کنونی اظهار کرد: امروزه دنیا سمعی و بصری تر شده و مردم برای کسب اطلاعات به فناوری های نو رو آورده اند.

رییس سازمان سینمایی در ادامه افزود: تولید آثار هنری بصری سبب انتقال بهتر مفاهیم می شود و به همین دلیل هنرمندان حوزه تجسمی دوست دارند که دوران دفاع مقدس را در قاب تصویر ببینند.

ایوبی انتشار کتابی از آثار نقاشان دوران دفاع مقدس به زبان فرانسوی و در خارج از کشور را حرکتی ارزشمند توصیف کرد و گفت: این کتاب نظر خارجی ها و به ویژه اروپایی ها را به خود جلب خواهد کرد.

وی افزود: از دیدگاه برخی صاحبنظران وقوع انقلاب اسلامی رنسانس فرهنگ و هنر بود و دوران دفاع مقدس بسیاری از هنرها را بیدار کرد.

رییس سازمان سینمایی خاطر نشان کرد: تبدیل رساله به کتاب و چاپ و انتشار آن توسط شرکت معتبر هارمتان از دیگر فعالیت های قابل تقدیر مولف است.

رییس حوزه هنری نیز با تقدیر از فعالیت مولف کتاب رنگ جنگ ایران و عراق گفت: هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی از نخستین هنرمندانی هستند که به دفاع مقدس پرداخته اند.

محسن مومنی شریف افزود: امیدواریم این کتاب مقدمه پرداختن دیگر هنرمندان به دوران دفاع مقدس باشد.

وی هنرهای تجسمی را علاوه بر جنبه های هنری آن از نظر مردم شناسی نیز قابل توجه دانست و گفت: با مشاهده آثار تجسمی دوران دفاع مقدس می توان با افکار و رفتار مردم آن دوران نیز آشنا شد.

مولف کتاب نیز اینگونه اثر خود را معرفی کرد: تعداد 120 تابلو مربوط به دوران دفاع مقدس 11 هنرمند بررسی شده و موضوع های پرداخته شده به آنها در بخش های مختلف دسته بندی شده است.

مینو خانی با اشاره به استقبال استادان فرانسوی از آثار هنرمندان ایرانی افزود: جمع آوری اطلاعات برای چاپ این اثر دو سال به طول انجامید.

وی گفت: در این آثار بیش از همه به حضور زنان در دوران دفاع مقدس، شهید و واژه شهادت، طبیعت، کبوتر، آزادی و پایداری مردم پرداخته شده است.

رنگ جنگ ایران- عراق عنوان رساله دکترای مینو خانی در یکی از دانشگاه های فرانسه بود که بهار امسال توسط انتشارات هارمتان فرانسه تحت همین نام منتشر شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین