کد خبر: ۵۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مرجع نهایی تصمیم گیرنده برای رد یا پذیرش جمع بندی مذاکرات هسته ای گفت:شورای امنیت ملی کشورعالی ترین مرجع برای تصمیم گیری در رابطه با مسائل اساسی مربوط به امنیت استراتژیک کشور چه داخلی و چه خارجی است و در نهایت مصوبات در آنجا به امضا و تایید رهبر معظم انقلاب می رسد.
علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با ایو رسیه قائم مقام وزیرامورخارجه سوییس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص مرجع نهایی تصمیم گیرنده برای رد یا پذیرش جمع بندی مذاکرات هسته ای افزود: بنده از اینکه چه کسانی و یا چه نهادی در نهایت دخالت می کند اطلاع دقیق و نهایی ندارم اما می دانم شورای امنیت ملی که اعضای آن سران سه قوه و بعضی از وزا مانند وزیر خارجه و دفاع و فرماندهی نیروها هستند از سوی نظام در نظر گرفته شده که این بحث های مهم استراتژیک در آنجا مورد گفت و گو کافی قرار بگیرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته ای و خارج شدن ایران از ذیل بند هفت منشور سازمان ملل گفت: آنچه اتفاق افتاده این است که در چارچوب بند هفت قطعنامه های شش گانه تصویب شده و در چارچوب همان بند هفت قطعنامه ای که آن قطعنامه ها را لغو می کند تصویب شد.

ولایتی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدید نظامی ایران توسط عربستان و متحدانش گفت: ایران بدون تردید قدرت اول منطقه است و هیچ کشوری جرات حرمت شکنی علیه ملت بزرگ ایران را ندارد.

وی در ادامه افزود: من این خبر را از طریق مطبوعات شنیدم و امیدواریم که این کلمه نامربوط درست نباشد؛ به فرض صحت هم ، کشورهای بزرگ تر از این کشورها هم جرأت ندارند حرمت ملت بزرگ ایران را بشکنند.

ولایتی تاکید کرد: ایران بدون تردید قدرت اول منطقه است و اگر کسی هم از این کشورها و یا غیر از این کشورها و یا بزرگتر از آنها که به این افراد دستور می دهند که این گونه حرفها را بزنند، اگر حرفی بزنند همان لافی در غربت است.

وی در ادامه به دیدار خود با قائم وزیر امورخارجه سوییس اشاره کرد و گفت: در این دیدار گفت و گوهای دوجانبه بین ایران و سوییس مورد بحث قرار گرفت و همچنین همکاری های دو کشور در رابطه با مسایل منطقه ای و به طور خاص آنچه که در سوریه، عراق می گذرد، بررسی شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همچنین در رابطه با با حرکت های تروریست ها علیه مردم این منطقه و تلاش برای همکاری جهانی ایران و کشورهای موثر در این منطقه برای خاتمه دادن وضعیت کنونی در منطقه و مقابله موثر علیه تروریسم گفت و گو شد.

ولایتی خاطرنشان کرد: رابطه ایران و سوییس یک رابطه دیرپا و طولانی است و هیچ گاه این رابطه قطع نشده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از زمان انقلاب تا به حال همکاری های مختلف با سوییس داشته ایم و داریم که البته فراز و نشیب داشته و امیدواریم که در آینده این رابطه ها گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد: استنباط بنده از مجموعه اظهارات قائم وزیر امورخارجه سوییس این است که دولت و مردم سوییس مصمم هستند که رابطه و همکاری های خودشان را هم دوجانبه و هم منطقه ای با ایران توسعه دهند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
3
زنده باد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین