|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری و صاحبان صنایع در کویت برای فعالیت در ایران و مشارکت در اجرای پروژه های کلان اعلام آمادگی کردند.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به موقعیت های کم نظیر سرمایه گذاری در ایران و حجم ناچیز مبادلات تجاری دو کشور که حدود 400 میلیون دلار تخمین زده می شود، سرمایه گذاران کویتی در صددند از مزیت های بازار ایران بهره بگیرند.

مدیران اجرایی چند شرکت بزرگ صنعتی در مصاحبه با روزنامه پرشمار الرای کویت اظهار کردند که لغو تحریم ها در چارچوب اجرای توافق وینف فرصت بزرگی برای شرکت های کویتی فراهم می سازد تا با حضور در بازار ایران و استفاده از مزایای موجود، حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور را افزایش دهند.

تجار و صاحبان سرمایه در کویت تاکید کردند: این توافقنامه تاثیر مثبت و قابل توجهی در بهبود فضای اقتصادی و افزایش حجم مبادلات ایران با کشور های منطقه خواهد داشت.

دست اندرکان بازار اقتصادی و صنعتی کویت همچنین ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی دو کشور همسایه و مسلمان، تصریح کردند با توجه به وجود راه های متعدد انتقال کالا از جمله دریایی و زمینی، انتظار می رود مبادلات تجاری دو کشور در آینده ای نزدیک افزایش یابد و کویت نیز همچون امارات و عمان روابط تجاری و اقتصادی گسترده ای با ایران داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین