کد خبر: ۵۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
استاندار تهران گفت: با اجرای طرح جامع ازدواج پایدار و خانواده متعالی در ۱۸ ماه آینده شاهد کاهش ۲۵ درصدی طلاق خواهیم بود.
سیدحسین هاشمی در کارگروه کاهش طلاق استان تهران با بیان اینکه آسیب پذیری پایتخت در برابر افزایش طلاق در کل کشور اثر می گذارد گفت: روند صعودی طلاق باید کاهش پیدا کند، باید با استفاده از فرهنگ و اعتقادات مذهبی و بحث‌های قومیتی نسبت به کاهش روند صعودی طلاق و افزایش ازدواج در سطح جامع اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به اعتقادات و فرهنگی بومی خودمان بازگردیم، اظهار داشت: در صورت این بازگشت شاهد اقدامات مثبت‌تری در کاهش طلاق خواهیم داشت.

استاندار تهران گفت: آمارهایی که درباره طلاق و ازدواج داده می‌شود نقص دارد و باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

هاشمی در خصوص طرح برنامه جامع ازدواج و خانواده پایدار در استان تهران اظهار داشت: این یک طرح استانی است که از شهرستان شمیرانات به شکل پایلوت آغاز شده و در آینده ملی خواهد شد.

وی گفت: باید افرادی که در پایتخت هستند الگوی سایر شهرستان‌ها برای اجرای کامل و موفقیت‌آمیز این طرح باشند.

استاندار تهران تاکید کرد: خروجی این طرح بسیار مهم است و باید با تلاش بیشتری نسبت به حل این معضل اجتماعی که افزایش طلاق است اقدام شود.

هاشمی افزود: بر اساس این طرح در یک و نیم سال آینده شاهد افزایش ۲۵ درصدی ازدواج و کاهش ۲۵ درصدی طلاق خواهیم بود.

هاشمی در خاتمه افزود: دغدغه اصلی دولت یازدهم کاهش طلاق و افزایش ازدواج است و در این خصوص نیز کارگروه‌ها و تیم‌های تخصصی در حال بررسی هستند و طرح برنامه جامع ازدواج و خانواده پایدار نیز توسط ۵۰ نفر از افراد شاخص دانشگاه‌ها تدوین شده است که به صورت پایلوت در شهرستان شمیرانات برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین