|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
رییس هیات مذاکره‌کننده هسته ای کشورمان قرار است پس از ورود به وین و پیوستن به تیم مذاکره کننده ایرانی که از دو هفته پیش در وین به سر می برند با همتای آمریکایی خود جداگانه دیدار کند.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد امروز (شنبه) برای شرکت در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای تا ضرب الاجل 10 تیر راهی وین شده بود دقایقی پیش وارد پایتخت اتریش شد.

رییس هیات مذاکره‌کننده هسته ای کشورمان قرار است پس از ورود به وین و پیوستن به تیم مذاکره کننده ایرانی که از دو هفته پیش در وین به سر می برند با همتای آمریکایی خود جداگانه دیدار کند.

منابع دیپلماتیک ایرانی در وین اعلام کردند، به غیر از وزیران خارجه ایران و آمریکا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه حضور خود را در روزهای شنبه و یک‌شنبه در وین اعلام کرده‌اند.

هنوز سفر وزیران خارجه چین و روسیه در دو روز آینده قطعی نشده است.

هیات‌های مذاکره کننده دو طرف در تلاش هستند تا 10 تیرماه "برنامه جامع اقدام مشترک" را به دست آورند. این برنامه شامل یک متن اصلی و ضمیمه که در مجموع حدود 40 صفحه است خواهد بود.


ظریف: زمان مهم نیست، مهم توافق خوب است

وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به وین گفت: با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم .

محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران افزود: مطمئن هستیم که اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد ، وظایف خودش را انجام دهد، یعنی تحریم‌ها را بردارد و همزمان با اقدامات ایران، اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده‌خواهی نکند، حتما به یک توافقی می رسیم که به نفع همه خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ظریف با بیان اینکه ما با این دید به وین آمده ایم، گفت: البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است که شرط رسیدن به توافق خوب آن است که ایران به تعهدات بیانیه لوزان پایبند باشد، گفت: در لوزان نسبت به راه حل‌ها تفاهم کردیم و در مورد آن راه حل‌ها کار را ادامه می دهیم. آنچه که ضروری هست آن است که طرف مقابل واقعیت‌ها را بپذیرد و براساس واقعیت‌ها به پیش برود و بر همان اساس تعهدات خودش را انجام دهد.

وی تاکید کرد: این تعهدات شامل برداشتن کلیه تحریم‌ها و متوقف کردن همه قطعنامه‌های شورای امنیت است و ما نیاز داریم به صورت جدی این تعهد را در طرف مقابل ببینیم. جمهوری اسلامی ایران کاملا به تعهدات خودش پایبند است و کار را به پیش می‌برد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین