|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز جمعه برای گفت وگو با شماری از مسوولان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند.
«چو تایه یونگ» معاون وزیر خارجه کره جنوبی قصد دارد در این سفر، در باره توسعه روابط و همکاری میان دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی با مقام های کشورمان گفت و گو کند.

خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش داد که این سفر از آنجا که در آستانه توافق نهایی هسته ای ایران و کشورهای 1 +5 صورت می گیرد، از اهمیت فراوانی برای سئول برخوردار است.

کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران تقلای زیادی می کند و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.

علاقه سئول به توسعه همکاری با تهران به حدی بالا است که وزارت دارایی این کشور اوایل اردیبهشت ماه جاری در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و حضور بیشتر شرکت های کره ای در بازار ایران، تمامی محدودیت های تجارت خدمات با تهران را لغو می کند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحبان شرکت های بزرگ کره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصت های جدید ایجاد شده نه تنها زمینه های همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلکه افقی روشن را پیش روی همه کشورها در بازتعریف همکاریهای جدید با ایران می گشاید.

این کشور حتی آشکار اعلام کرده است که قصد ندارد در حال حاضر و حتی بعد از توافق حاصل شده در پرونده هسته ای ایران، عقب تر از دیگر رقبا باشد و بازار کشورمان را از دست بدهد.

بر اساس برنامه ای که وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده، قرار است معاون وزیر خارجه این کشور امروز وارد تهران شود و فردا (شنبه) با مرتضی سرمدی همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو داشته باشد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است که طرفین قرار است در باره تبادلات بلندپایه، مسایل سیاسی مهم، اقتصادی، فرهنگ و بهداشت بحث و تبادل نظر کنند.

همچنین در این نشست دوجانبه راه های توسعه همکاری تهران و سئول مورد بحث قرار خواهد گرفت.

«چو» اولین معاون وزیر خارجه کره است که در یک دهه گذشته به ایران سفر می کند.

مقام کره ای اکنون در ترکیه بسر می برد و مشغول دیدار با همتای ترک خود است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین