|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
این مرجع تقلید ابراز داشت: مردم می دانند که طرح تحول سلامت تنها از وزیری چون دکتر قاضی زاده هاشمی بر می آید و انجام این طرح به آسانی از دست شخص دیگری ساخته نیست و وزیر بهداشت فردی شجاع می باشد که از خلوص نیت برخوردار است.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: پیشرفت خوبی در طرح تحول سلامت شاهد بوده ایم که باعث رضایت مردم شده است و قدردان دولت در اجرای این طرح هستیم.

این مرجع تقلید عصر سه شنبه در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با وی بیان داشت: طرح تحول سلامت برنامه قابل توجهی است، چرا که وزارت بهداشت در دشوارترین شرایط اقتصادی توانسته است طرحی را انجام دهد که نیاز مالی فراوان دارد.

وی ابراز داشت: مردم می دانند که طرح تحول سلامت تنها از وزیری چون دکتر قاضی زاده هاشمی بر می آید و انجام این طرح به آسانی از دست شخص دیگری ساخته نیست و وزیر بهداشت فردی شجاع می باشد که از خلوص نیت برخوردار است.

وی بیان داشت: وزیر بهداشت فردی است که مخلصانه کار می کند، با محبت و دوست داشتنی است و تا در راس کار است کارهای بهداشتی در کشور به خوبی ادامه می یابد.

این مرجع تقلید ادامه داد: دولت هم نسبت به وزیر بهداشت هماهنگی خوبی دارد تا بتوانیم جهاد سلامت را در سامان مناسبی ببینیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دانشکده طب اسلامی در قم باعث می شود تا این دانشکده در دنیا و جهان اسلام به خوبی مطرح شود اظهار داشت: اطبای بزرگی در اسلام حضور داشته اند و زمانی که ما طبیبان بزرگ داشتیم خبری از طب در غرب نبود لذا این انتظار را داریم که طب اسلامی در کشور احیا شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: طب در گذشته در درون حوزه های علمیه یکی از منابع درسی بوده است و بسیاری از بزرگان فقیهی ماهر بوده و از طبابت اطلاعات زیادی داشتند و اگر طب اسلامی احیا شود کار خوبی است.

این مرجع تقلید ضمن تاکید بر این که مسائل اسلامی باید در بیمارستان ها و درمانگاه ها رعایت شود گفت: استفاده از طبیب هم جنس و حفظ حجاب پرستاران مهم است و باید در بیمارستان ها فضایی برای نمازخانه بوده و جهات اسلامی رعایت شود.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: باید مجمعی برای خیران بیمارستان ساز هم تشکیل شود و ایجاد آن جاذبه بیشتری از خیران مدرسه ساز دارد و شخصا در این زمینه آماده هر گونه همکاری هستیم.

وی بیان داشت: جابجایی برخی از زمین های موقوفه بهترین راه برای خدمات درمانی موقوفاتی است که مکان آن ها از نظر فنی برای احداث بیمارستان مناسب نیست لذا باید اجازه فروش موقوفه داده شود و با پول آن در جای دیگر زمین خریده و بیمارستان احداث شود.



** کتاب تحول در نظام سلامت توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در این دیدار به نمایندگی از وزیر بهداشت به آیت الله ناصر مکارم شیرازی اهدا شد.

ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در این دیدار، کتاب تحول نظام سلامت که گزارش اقدامات انجام شده در این طرح است را به نمایندگی از دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به آیت الله مکارم شیرازی اهدا کرد.

وی تاکید کرد: وزیر بهداشت از مراجع تقلید درخواست دارد که پس از مطالعه کتاب اگر رهنمودی دارند برای وی ارسال کنند.

ایرانی خواه بیان داشت: خوشبختانه یک سال از اجرای طرح تحول سلامت می گذرد و با چالش های خرد و کلان برکات این طرح مایه خوشحالی مردم، خشنودی رهبرمعظم انقلاب و کاهش هزینه های کمر شکن درمان شد.

وی گفت: از مراجع تقلید نیز تقاضای راهنمایی داریم و در حالی که طرح تحول سلامت در چند مرحله با موفقیت همراه شد شاهد کاهش هزینه های کمرشکن درمان و تکریم مردم در مراکز درمانی بودیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که قم اولین استانی خواهد بود که کل آن تحت پوشش طرح تحول بهداشت قرار می گیرد گفت: توجه به مساله بهداشت زیرساختی است که سیاست های خوبی را در بر دارد تا مردم بیمار نشده و زندگی با نشاط داشته باشند و این طرح در کل استان تا پایان سال اجرایی می شود.

ایرانی خواه با اشاره به این که به دستور رییس جمهوری احداث بیمارستان هزار تختخوابی قم با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی بزودی آغاز خواهد شد اظهار داشت: قرارداد این بیمارستان عقد شده است و جانمایی آن در منطقه پردیسان قم در زمینی به مساحت 100 هکتار است و تمامی مسوولان استان با این طرح همراه هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین