|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
»
کد خبر: ۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
104 نفر از 215 نماینده‌ی حاضر در جلسه با تشکیل فوریتی وزارتی میراث فرهنگی و گردشگری که به درخواست 112 نماینده تقدیم مجلس شده بود، مخالفت کردند.
این طرح که مشتمل بر یک ماده واحده و 2 تبصره بود درصدد ارتقای تشکیلاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، به وزارتخانه‌ای با همین نام بود .

مهرداد لاهوتی یکی از طراحان طرح با تشریح ابعاد مختلف طرح مذکور گفت: صنعت گردشگری در دنیا سومین رتبه‌ی اقتصاد را به خود اختصاص داده است و ایران با وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی که در ردیف 10 کشور برتر دنیاست درآمد قابل توجهی از این ناحیه ندارد.

وی افزود: کشور مالزی بیش از 20 میلیارد دلار درآمد از این ناحیه دارد ولی با وجود این که بر اساس سند چشم‌انداز در افق 1404 باید به جایگاه مناسبی در این حوزه برسیم ولی درآمد کشور از این ناحیه کمتر از یک میلیارد دلار است.

نماینده‌ی مردم لنگرود با تاکید بر این که موضوع ربطی به دولت جدید و دولت قبل ندارد یادآوری کرد: مشابه این طرح را در مجلس هشتم نیز مطرح کردیم و اصلا دلیلمان برای این کار تجربه‌ی موفق وزارت ورزش و جوانان بود.

این وزارتخانه پس از تشکیل برای رفع خلاء‌های قانونی و بررسی چالش‌های این حوزه با کمک مجلس اقدامات خوبی انجام داد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را مغایر قانون برنامه‌ی پنجم توسعه ندانست.

لاهوتی خواستار اندیشیدن تدابیر مناسبی برای ارتقای جایگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از طریق تبدیل آن به وزارت‌خانه شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین