کد خبر: ۴۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
جریان‌های تندرو از رهگذر این دست رفتار‌ها انگیزه سیاسی دارند و دنبال مرعوب کردن دولت و مردم هستند و می‌خواهند به افکار عمومی این پیام را بفرستند که در نهایت این ما هستیم که قدرت را در دست داریم و بی‌شک مردم در انتخابات مجلس پیش‌رو جواب سختی به جریان‌های تندرو خواهند داد.
روزنامه ابتکار در سرمقاله خود به قلم مصطفی ایزدی نوشت:واقعیت این است که من دنبال ترسیم فضای سیاهی نیستم و همواره در نوشته‌هایم منصفانه داوری می‌کنم، اما نمی‌توان به صرف اتهام‌هایی مانند سیاه‌نمای و یا ناامید شدن مردم واقعیت‌ها را کتمان کرد؛ الان فضای سیاسی حاکم بر کشور خوب نیست و همان‌طور که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفتند، فضای سیاست داخلی بی‌صفا است. این وضعیت ناشی از مسائل متعددی است، یکی از مهم‌ترین مسائل رفتار تندرو‌ها است. الان تندرو‌ها در حوزه‌های مختلف علیه دولت شعار می‌دهند و در رسانه‌های مختلفی که در اختیار دارند دنبال ناامید کردن مردم هستند و مدام راست و دروغ را در هم می‌آمیزند و آن‌ها را عرضه می‌کنند.

دولت تدبیر و امید از وقتی بر سرکار آمد، تصمیم جدی برای رفع مسائل هسته‌ای و بر طرف کردن فشار‌های علیه ملت ایران گرفت و با پنج قدرت دنیا بر سر میز مذاکرات نشست و تا اکنون هم دست آورد‌های خوبی داشته‌اند. ما را از وضعیت انزوایی که در دولت قبل بود بیرون آورده‌اند و با نمایندگان وزارء کشور‌های انگلیس، روسیه، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه درباره چالش هسته‌ای مذاکره می‌کنند و برای تحقق حقوق ملت ایران تلاش می‌کنند. در چنین فضایی که دولت‌مردان و دستگاه دیپلماسی کشور با آن قدرت‌ها درگیر است به جای آن‌که وزیر امور خارجه و همکارانش حمایت شوند، مدام مورد توهین و بی‌احترامی و فشار قرار می‌گیرند. تندرو‌ها و دلواپسان به انحاء مختلف به دولت فشار می‌آورند و من نمی‌دانم به چه دلیل تعدادی از طلبه‌ها در مدرسه فیضیه تحصن می‌کنند مذاکرات هسته‌ای که به خفتی نیانجامیده است و تیم مذاکرکننده هسته‌ای هم در تلاش برای حفظ حقوق هسته‌ای ایران هستند. از طرفی می‌بینم شماری از دانشجویان مقابل مجلس تحصن می‌کنند. یا در مجلس رفتار‌های نمایندگان جریان تندرو اصلا قابل قبول نیست و آن‌ها با اعمال این فشار‌ها دنبال ناامید کردن مردم و متوقف کردن دولت هستند و می‌خواهند به مردم القاء کنند این دولت کاری نمی‌کند در حالی که این‌طور نیست. رسانه‌های جریان تندرو مدام بر این فضاسازی علیه دولت دامن می‌زند. این اقدام‌ها اصلا به نفع مردم نیست و استمرار بر این مشی بر خلاف مصالح ملی است. در شرایطی که رهبر انقلاب همواره بر حمایت توام با نقد منصفانه از مذاکره‌کننده‌ها تاکید کرده است می‌بینم جریان‌های تندرو مدعی ولایت‌مداری عملا کاری دیگر می‌کنند و مسیر تخریب و توهین به مذاکره‌کنندگان را در پیش گرفته‌اند و هر چقدر به انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم حجم این تخریب‌ها و هتاکی‌ها بیش‌تر می‌شود.

 جریان‌های تندرو از رهگذر این دست رفتار‌ها انگیزه سیاسی دارند و دنبال مرعوب کردن دولت و مردم هستند و می‌خواهند به افکار عمومی این پیام را بفرستند که در نهایت این ما هستیم که قدرت را در دست داریم و بی‌شک مردم در انتخابات مجلس پیش‌رو جواب سختی به جریان‌های تندرو خواهند داد. یکی دیگر از دلائل بی‌صفایی فضای سیاست داخلی هم نگرانی‌های اقتصادی مردم است. الان بسیاری از مردم در تامین معیشت‌شان با مشکل روبرو هستند و جریان‌های تندرو می‌خواهند با استمرار فشار‌ها بر دولت در حوزه‌های مختلف و تبلیغات مخرب و فضا‌سازی علیه دولت‌مردان، آنها را در حل و فصل مصائب و مشکلات مردم ناکام نشان دهند. ما می‌بینیم هر روز در رسانه‌ها مختلف به ویژه رسانه‌ی ملی مخالفان و منتقدان سیاست‌های اقتصادی دولت و هم‌چنین منتقدان مذاکرات هسته‌ای سخن می‌گویند اما آن‌طور که باید دست‌آوردها و فعالیت‌های دولت در رسانه ملی انعکاس پیدا نمی‌کند و متاسفانه این هجمه‌ها هر روز بیش‌تر می‌شود در حالی رسانه‌ی ملی باید با رعایت بی‌طرفی و انصاف فعالیت‌های دولت را بیش‌تر از این‌ها انعکاس دهد. به اعتقاد من رسانه‌های مستقل و روزنامه‌های منتسب به جریان اصلاحات باید به کمک دولت بیاید و در تبیین فعالیت‌ها دولت بیش‌تر کوشش کنند و با رسانه‌های جریان تندرو و تخریب‌ها و فضاسازی‌های آنها علیه دولت مقابله کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین