|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
یکی از وعده‌های اصلی که رئیس جمهوری به مردم داد و انصافاً هم در این مورد تلاش کرد، حقوق شهروندی است. برهمین اساس روحانی در تبریز تأکیدکرد که آنها حق دارند از رئیس جمهورشان درخواست کنند که به این مسأله رسیدگی کند.
روزنامه ایران در یادداشتی به قمل مهندس سعید فائقی معاون اسبق سازمان ترتبیت بدنی نوشت:


شواهد و قرائن مختلف دلالت بر این دارد که حادثه  استادیوم یادگار امام(ره) از نوعی سوء‌تدبیر ناشی می‌شود. گویی برخی مدیران اتفاقی به‌نام فینال لیگ را جدی نگرفته بودند، در حالی که می‌دانیم بازی دو تیم تراکتور و نفت از چه حساسیتی برخوردار بود، پس باید به شکلی مدیریت می‌شد که امکان بروز تنش به صفر برسد. این یک اصل مهم است که ضعف برنامه‌ریزی در مسابقات مهم همواره به حوادث ناگوار می‌انجامد.


در ماجرای ورزشگاه تبریز ردپای روشن سوء مدیریت نمایان شد، حقوق شهروندی نادیده گرفته شد و با احساسات تماشاگران بازی شد.


در حال حاضر یکی از پایگاه‌های خوب تماشاگران فوتبال کشور ما شهر تبریز و باشگاه تراکتورسازی است، من شخصاً این مسأله را در ورزشگاه‌ها تجربه کرده‌ام‌. وقتی که به‌ میان‌ تماشاچیان می‌روید در اوج خشن بودن‌شان اگر به آنها احترام بگذارید، عصبانیت‌شان فروکش می‌کند. چه اشکالی داشت در آن روز که تمام مدیران طراز اول استان و فوتبال در ورزشگاه بودند، یک نفرشان پشت بلندگو می‌رفت و از مردم بابت این مسأله عذرخواهی می‌کرد و افراد خشمگین را آرام می‌کرد.


یکی از وعده‌های اصلی که رئیس جمهوری به مردم داد و انصافاً هم در این مورد تلاش کرد، حقوق شهروندی است. برهمین اساس روحانی در تبریز تأکیدکرد که آنها حق دارند از رئیس جمهورشان درخواست کنند که به این مسأله رسیدگی کند. این اتفاق نیکویی است که مردم در عین صراحت حرف‌شان را در حضور مقام اول دولت می‌زنند. آقای روحانی پیش‌تر در هیأت دولت دستور داده بودند که به این مسأله رسیدگی شود. انتظار هم می‌رفت در تبریز هم تنها کسی که این مسأله را پیگیری و مدیریت خواهد کرد، روحانی خواهد بود. اما باید قبول کنیم این مناقشات نباید به سطح سران برسد و کارها را نباید آنقدر پیچیده کرد که بالاترین مقام اجرایی کشور به آن ورود کند. به هر روی، برخورد آقای روحانی با این ماجرا در تبریز، آبی خواهد بود بر آتش و این مشکل را حل خواهد کرد و پرونده برخورد با مقصران بسته خواهد شد. منتها ما نباید فراموش کنیم، این دست مسائل را باید آسیب‌شناسی کنیم و جواب قانع کننده‌ای داشته باشیم.


صحبت‌های رئیس جمهوری در تبریز خیلی هوشمندانه بود، این جمله که «تراکتور متعلق به آذربایجان نیست بلکه برای تمام ایران است» از یک نگاه جدید حکایت دارد که راه سوءاستفاده عده‌ای را خواهد بست. سخن روحانی به معنی این است که این تیم تنها مال شما نیست و مال کل ایران هست، اگر حقوق شما رعایت نشده در واقع حقوق من هم رعایت نشده. خب این شفافیت در همدلی و همزبانی با افراد معترض یک تدبیر راهگشا است و امیدوارم به تأسی از منطق اعتدالی رئیس جمهوری، مدیران امور در بزنگاه حوادث برای اصلاح و تصحیح خطاها و اشتباهات تلاش کنند.


 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین