کد خبر: ۴۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
واعظی تاکید کرد: افزایش پهنای باند در استان قم کار بسیار مهمی است و اکنون فرصتی بوجود آمد تا بسیاری از موسسات دینی در قم برای تولید محتوایی در داخل کشور به راحتی از شبکه استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف این وزارتخانه حفظ حریم خصوصی افراد براساس منشور حقوق شهروندی است و در تلاش هستیم تا محتوای ضد دینی در فضای مجازی رواج پیدا نکند.

محمود واعظی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در قم بیان کرد: به تاکید شما و سایر مراجع تقلید برای ترویج آموزه ها و محتوای دینی در ایران، کشورهای اسلامی و سایر کشورها در فضای مجازی توجه ویژه داریم و کمیته ای را تشکیل داده و قم را به عنوان شهر نمونه در این زمینه انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: این کمیته جلسات متعددی برگزار کرده است و در ابتدا زیرساخت های لازم را مهیا کردیم سپس از شرکت هایی مانند مخابرات خواستیم تا جلساتی با حوزه های مختلف مذهبی و موسسات دینی برگزار کنند تا شاهد تولید مناسب محتوای دینی باشیم.

** ظرفیت پهنای باند استان قم به 26 گیگابیت رسید

وزیر ارتباطات همچنین در حاشیه دیدار با آیت الله جوادی آملی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ارتقای اینترنت استان قم گفت: آن چه که در داخل کشور به عنوان تولید محتوا بوجود می آید نیازمند پهنای باند است که سراسر کشور و خارج از کشور از تولید محتوای دینی استفاده کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت پهنای باند استان قم که پیش از این 4.8 گیگابیت بود امروز به ظرفیت 26 گیگابیت رسیده و آن چه مردم قم اکنون از پهنای باند استفاده می کنند حدود 9 گیگابیت است.

وی با اشاره به اولویت های وزارت ارتباطات برای رفع دغدغه مجلس درمورد پیوست فرهنگی اظهار داشت: با تمام فعالیت هایی که می شود سعی داریم جوانان را از سایت های مخرب دور کنیم و این صیانت در راستای پیوست فرهنگی است.

واعظی افزود: اولویت ما آن است که همان طور که زیرساخت های خود را توسعه می دهیم بتوانیم مانع از آن شویم که سایت های ضد اخلاقی و مستهجن در اختیار مردم قرار گیرد.

** قم استان نمونه برای تولید محتوای دینی است

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: سال گذشته که به شهر قم آمدیم با مراجع تقلید دیدار کردیم و رهنمودهایی در این ملاقات ها گرفتیم و در جلسه شورای اداری تصمیم گرفته شد قم به عنوان استان نمونه برای تولید محتوای دینی لحاظ شود.

وی کامل کردن شبکه فیبر نوری استان قم را از اهداف زیرساختی وزارت ارتباطات ذکر کرد و افزود: ارتباط استان قم را با چهار استان مجاور به عنوان پشتیبان برقرار کرده ایم و اکنون افزایش پهنای باند داخل استان نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

واعظی تاکید کرد: افزایش پهنای باند در استان قم کار بسیار مهمی است و اکنون فرصتی بوجود آمد تا بسیاری از موسسات دینی در قم برای تولید محتوایی در داخل کشور به راحتی از شبکه استفاده کنند.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به شهر قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو می کند.

وی همچنین صبح امروز در آیین بهره برداری از طرح خدمات و توسعه شبکه پهن باند قم شرکت کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین