|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۴۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «جان سودا» با بیان اینکه این فیلم نخستین محصول مشترک ایران و تایلند است، گفت: پس از تهیه این فیلم علاقه ام برای فعالیت در عرصه بین الملل دوچندان شد.
نشست رسانه ای و نقد فیلم سینمایی جان سودا عصر امروز (یکشنبه) پس از اکران این اثر در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور فرامرز وکیلی کارگردان، جعفری فیلمبردار و سندی پلوی بازیگر نقش اصلی این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

کارگردان فیلم جان سودا با اشاره به اینکه حرفه اصلی اش مستند سازی است، اظهار کرد: این فیلم ابتدا طرحی مستندی بود که با انتخاب تایلند به عنوان مقصد، بین ایران و این کشور ساخته شد.

وکیلی افزود: تصمیم داشتم مستندی بسازم که ماجرای آن به ایران و کشوری دیگر مربوط باشد و با توجه به اینکه هزینه های تولید فیلم در تایلند کمتر از سایر کشورها بود و ایرانی های زیادی به آنجا رفت و آمد دارند، این کشور را برای همکاری و تولید مشترک انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: سینمای ایران و تایلند تفاوت های زیادی دارند، چرا که سینمای تایلند به سمت هالیوود و بالیوود می رود ولی سینمای ایران فضای خاص خودش را دارد.

وی خاطر نشان کرد: تولید مشترک اتفاق خیلی خوبی است و تمایل دارم بار دیگر تجربه کنم؛ از این رو برای فیلم بعدی که تولید مشترک ایران و لهستان و با موضوع حیات وحش و جنگ جهانی دوم است برنامه ریزی کرده ام.

بازیگر نقش اصلی فیلم جان سودا نیز با ابراز خرسندی از بازی در یک فیلم ایرانی، اظهار کرد: پیشتر در چند سریال بازی کرده ام اما بازی در جان سودا نخستین تجربه ام در یک فیلم است و خوشحالم که این تجربه با بازی در یک فیلم ایرانی به دست آمده است.

سندی پلوی با بیان اینکه علاقه فراوانی به سینمای ایران دارد، افزود: تمایل دارم همچنان با این سینما همکاری کنم.

جعفری فیلمبردار فیلم جان سودا نیز اظهار کرد: پیش از تهیه این فیلم درباره مسایل مختلف از جمله دکوپاژ با کارگردان فیلم بحث و گفت و گو کردیم تا بتوانیم اثر مطلوبی تهیه کنیم.

وی با اشاره به حضور اندک اهالی سینما و رسانه در سالن اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر افزود: این پرسش مطرح است که آیا باید به هر قیمی باید نسبت به برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به صورت مستقل از بخش ملی اقدام شود.

در خلاصه فیلم جان سودا آمده است: جان سودا زن جوان تایلندی است که به همراه دخترش در یکی از جزایر این کشور زندگی می کند، شوهرش که به مسافرت رفته چند ماهی است که خبری از وی نیست. جان سودا تصمیم به جست و جوی شوهرش می گیرد.

بخش بین المللی سی و سومین جشنواره فیلم فجر از شب گذشته برای نخستین بار به صورت مستقل از بخش ملی (که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد) آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین