|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۴۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
رئیس شورای عالی استان های کشور با بیان اینکه شورای شهرستان ها باید احیا شود گفت: جشنواره شوراهای برتر کشور برگزار می شود.
غلامرضا بصیری پور عصر شنبه در نشست شورای های شهر وبخش و شهرستان استان همدان با تبریک هفته شوراها با بیان اینکه نیت اعضای شورا نخست همدلی و بعد هم نوعی ایجاد تسهیلات است تا کارها تسهیل و پیگیری شود، اظهار داشت: باید کار را ارزشمند بدانیم همین که کار ارزشمند دانسته شود به خوبی انجام می شود.

وی با بیان اینکه شورا ها باید کمربند ها را محکم ببندند و به کار مردم ارزش گذاری شود، عنوان کرد: باید جامعه شورا باور بسازیم و اگر جامعه شورا باور باشد شورا یاور نیز است.

رئیس شورای عالی استان های کشور با بیان اینکه وظیفه همه شورا ها در کشور این است که تلاش کنیم همه شورا باور باشیم، ادامه داد: بسیاری از افراد در کشور شورا باور نیستند.

بصیری پور با بیان اینکه شوراها نماینده مردمی هستند که با انگیزه دینی و ملی پای صندوق رای آمده اند و اگر بناست خود را خادم مردم بابدانیم باید برای خدمت گذاری خود تعریف داشته باشیم و به سمت و سویی حرکت کنیم که مردم اعتماد کنند، بیان کرد: راز موفقیت شوراها اعتماد سازی است و شورا ها امین مردم هستند.

وی با بیان اینکه خروجی عملکرد شورا ها در یک سال باعث می شود مردم در انتخابات خوب شرکت کنند، افزود: فردی در جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهر همدان با ۱۲ هزار رای  انتخاب شده و این خیلی بد است و نشان می دهد که عملکرد خوب نیست و در کل خروجی و نماد ذهنی مردم و شاخص ضعیف است و چون شاخص ها ضعیف است مردم نمره کم می دهند.

رئیس شورای عالی استان های کشور با بیان اینکه شوراها باید حدود کار و اختیارت کار خود را بشناسند و چرا بین شورا و شهردار و فرماندار و غیره مشکل وجود داشته باشد، ابراز داشت: برای همدل بودن باید گذشت داشته باشیم و صفات دینی و متقین را باید در خود زنده کنیم.

غلامرضا بصیری پور با بیان اینکه هر عوض شورا در هر کجای کشور باشد ارزشمند است، افزود: برای اینکه ارزشمندی بیشتر اعضای شورا باشد براس سال جاری ۱۲ الویت تعیین کرده ایم.

وی با بیان اینکه یکی از الویت ها این است که شورای شهرستان ها باید احیا شود چراکه صدای شورای شهرستان ها به اندازه ای پایین است که نیاز به احیا دارند، عنوان کرد: باید هرچه امکانات و پول داریم به طرف شهرستان ها ببریم و در آنجا هزینه کنیم.

رئیس شورای عالی استان های کشور از برگزاری جشنواره شوراهای برتر کشور در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه صد داریم در این همایش ویژگی های شوراهای برتر را بشناسیم، اظهار داشت: در مدت ۱۶ سال از تشکیل شوراها هر عملکردی داشتیم مردم به نمره می دهند و اگر کسی که تازه برای انتخابات ثبت نام کرده و تبلیغات می کند ممکن است رای بیاورد اما کسی که برای بار دوم یا چندم ثبت نام می کند مردم به او نمره می دهند و براساس نمره مردم رای می آورد.

بصیری پور با بیان اینکه باید شورا ها خدمت گذاری خود را تقویت کنند و در یک آسیب شناسی بررسی شود که چرا برخی ها به شورا بد بین هستند، ادامه داد: اکثریت اعضای شورای عالی کشور معتقدند که باید به شورای شهرستان ها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دولت هشت میلیارد بودجه شورا ها را پیشنهاد کرده بود که به ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۲۰ درصد افزایش یافت، ادامه داد: هشت میلیارد تومان بودجه شوراها از سوی دولت پیشنهاد شده بود که ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید، ابراز داشت: هر میزان از بودجه شوراها داده شود بیش از نصف آن به شورای شهرستان ها اختصاص داده خواهد شد.

 

 

رئیس شورای عالی استان های کشور با بیان اینکه آموزش برای اعضای شورا ها باید انجام شود و در برنامه دوازده گانه یکی از الویت ها آموزش و به طور ویژه در سال جاری جزو برنامه ها است، عنوان شد: علاقمندم که سه ماه دیگر مشخص شود که حرف هایی که امروز زده شد چقدر عملیاتی شده است.

غلامرضا بصیری پور با بیان اینکه یکی از کارهایی که در مشهد پیگیری می کنم دعوت روسای شورای شهرستان ها در خرداد ماه برای یک همایش است، بیان کرد: برای همایش از ۴۳۰ رئیس شورای شهرستان های کشور دعوت به عمل می آید.

رئیس شورای عالی استان های کشور درخصوص برگزاری جلسه به صورت ویدئو کنفرانس نیز با بیان اینکه ویدئو کنفرانس برای ارتباط کشوری است، عنوان کرد: مسئله بیمه را به طور جدی پیگیری می کنم و باید همه شوراها بیمه شوند و دنبال بیمه درمانی و تامین اجماعی هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین