|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری در حالی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، که حضور و یا عدم حضور حسین رضازاده در این مجمع بسیار خبرساز شده است.
اعضای این مجمع روز دوشنبه گرد هم خواهند آمد تا از میان 10 نامزد تصدی پست ریاست فدراسیون وزنه برداری یک نفر را برای چهار سال آینده برگزینند.

حسین رضازاده، علی مرادی، عبدالکریم پورکیان احمد آبادی، احمد سعادتمند، بهروز بهمند، علیرضا میرزایی، کوروش باقری، مهدی روحانی، منوچهر رضاخانی و سید عیسی عابدی مشهدی میقانی 10 نامزد تصدی این پست هستند که صلاحیت شان برای تصدی این پست توسط نهادهای مربوطه تایید شده است.

طبق قوانین انتخابات فدراسیون های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان با پایان دوران ریاست حسین رضازاده در فدراسیون وزنه برداری هم اکنون حسن طباطبایی به عنوان سرپرست اداره این فدراسیون را تا برگزاری مجمع عمومی برعهده دارد.

نگاه جامعه وزنه برداری و ورزش ایران از آن جهت به این مجمع معطوف شده است که درطول ماه های اخیرشاهد کشمکش بین وزارت ورزش وجوانان با شورای اسلامی شهرتهران درخصوص حضور و یا عدم شرکت حسین رضازاده در این انتخابات هستیم.

مسوولان وزارت ورزش و جوانان به استناد حکم سازمان بازرسی کل کشور رضازاده را دو شغله دانسته و عنوان کرده اند که رییس سابق فدراسیون وزنه برداری در صورتی می تواند در مجمع به عنوان نامزد شرکت کند که از عضویت در شورای اسلامی شهر تهران کناره گیری کند واین درحالی است که رییس شورای اسلامی شهر تهران به همراه برخی دیگر از اعضای این شورا با استناد به حکم شورای حق اختلاف و کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه عضویت در این شورا و ریاست فدراسیون شغل محسوب نمی شود ، شرکت رضازاده را در این انتخابات بلامانع عنوان کرده اند.

این وزارتخانه در حالی روز یکشنبه را آخرین فرصت برای رضازاده به منظور کناره گیری از شورای شهر تهران و شرکت در انتخابات عنوان کرده است که رییس سابق فدراسیون وزنه برداری عنوان کرده است حضورش در شورای شهر تهران و فدراسیون وزنه برداری هیچ منافاتی با قوانین ندارد.

با توجه به استناد دو نهاد درگیر در این موضوع که هر دو اجرای قانون را خواستارند، تمامی نگاهها اکنون به روز یکشنبه معطوف است که آیا رضازاده برای حضور در انتخابات به خواسته وزارت ورزش و جوانان تمکین کرده و از شورا استعفا می دهد و یا اینکه با ندادن استعفا عطای فدراسیون را به لقای آن بخشیده وخدمت در شورا را می گزیند.

در هر دو صورت این انتخابات به سبب بودن و یا نبودن حسین رضا زاده خبرساز است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین