کد خبر: ۴۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
این فستیوال شامل کلاس های تخصصی موسیقی برای سطوح مختلف، کنسرت های هنرجویی و کنسرت های اساتید رودس است.
حضور نوزانده ایرانی در جشنواره یونانآریا باستانی نژاد به عنوان نوازنده ایرانی ، فستیوال نوازندگی رودس یونان را داوری می کند.

فستیوال نوازندگی رودس بزرگترین جشنواره موسیقی کشور یونان است که همه ساله در اواسط تابستان به مدت یک هفته برگزار می شود.

این فستیوال شامل کلاس های تخصصی موسیقی برای سطوح مختلف، کنسرت های هنرجویی و کنسرت های اساتید رودس است.

در این دوره از جشنواره آریا باستانی نژاد، فلوتیست ایرانی در این جشنواره به عنوان داور مسابقات از خاورمیانه حضور خواهد داشت.

در کنار این هنرمند ایرانی داورانی چون از کشورهای روسیه، ایتالیا، بلغارستان و ... حضور خواهند داشت.

** آلبوم سجاد مهربانی

آلبوم دلکش با طراحی و سرپرستی بابک راحتی و خوانندگی سجاد مهربانی از سوی مؤسسه فرهنگی، هنری چهارباغ بانگ منتشر شد.

پس از انتشار آلبوم «گشایش» به آهنگسازی و سرپرستی بابک راحتی و اجرای گروه موسیقی همنوازان اقبال در تابستان 1393، این نوازنده و آهنگساز تازه ترین اثر خود را با عنوان دلکش روانه بازار موسیقی کرد.

این آلبوم در ژانر کلاسیک موسیقی دستگاهی ایران و بر مبنای بازخوانی و بازآفرینی ارائه شده و در طراحی محتوای این اثر کژوان ضیاءالدینی (بخش رهاب) و در اجرای آن اردشیر کامکار همکاری داشته اند.

همچنین این آلبوم شامل دو بخش همنوازی و ساز و آواز، به صورت مجزا است؛ به طوریکه در بخشی، یک اجرای ساز و آواز مستقل، مفصل و کامل در آواز دلکش همراه قطعاتی ضربی وجود دارد و در بخش دیگر هم آواز رهاب در قالب همنوازی و ساز و آواز طراحی و ارائه شده است.

انتخاب فرم مطالب(رپرتوار) در آلبوم «دلکش»، پیرو ایدۀ استقلال گوشه های مدال یا مایه های شاخص ردیف موسیقی ایرانی و ارائه آن در قالب یک آواز مستقل، انجام شده است و در حقیقت مایه های رهاب و دلکش در چهارچوب دو آوازِ مستقل از دستگاه، در نظر گرفته شده است.

در این اثر به خوانندگی «سجاد مهربانی»، استاد اردشیر کامکار (کمانچه)، محمد میرزایی (نی)، مریم خدابخش (عود)، کژوان ضیاء الدینی (سنتور)، سهیل اله دادیان (تمبک) و بابک راحتی (تار و سه تار) به نوازندگی قطعات پرداخته اند.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین