کد خبر: ۴۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
دبير فدراسيون واليبال با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي حضور بانوان در سالن به هنگام برگزاري ليگ جهاني گفت: در اين باره داورزني مذاکرات خوبي داشته و خبرهاي خوبي در راه است.محمود افشاردوست در خصوص مسايل مختلف واليبال ايران در عرصه باشگاهي و ملي پاسخگوي سوالات بود. متن اين گفتگو به شرح زير است: به نظر مي‌رسد بعد از حاشيه‌سازي در بازي‌هاي ليگ برتر، موضوع دوپينگ هم به واليبال رسوخ کرده است؟
 محمود افشاردوست: اين موضوعي بوده که در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. البته به طور غير رسمي به ما هم گفته‌اند اما بايد همه چيز جنبه رسمي پيدا کند. يکي از بازيکنان ليگ برتر مرتکب دوپينگ شده که چون در برخي رسانه‌ها عنوان شده بود وي عضو تيم ملي است من هم تاکيد کردم که اينگونه نبوده و بازيکن ياد شده ملي‌پوش نيست. بهرحال اين بازيکن بايد برود توضيح بدهد و طبق قوانين تا زماني که حکم رسمي وي صادر نشود ما هم در اين باره اظهار نظري نخواهيم کرد.

* مسئولان باشگاه شهرداري اروميه همچنان حواشي فينال ليگ برتر را پيگري مي‌کنند. آيا فدراسيون به اين اعتراض‌ها واکنش تازه‌اي خواهد داشت؟
- ما واکنشي نداريم. حدود يک ربع بعد از برگزاري ديدار فينال گذشته بود که آن اتفاقات در سالن رخ داد. آقاي داورزني در اين باره حتي به مجلس هم رفت و براي نمايندگان محترم مجلس توضيحاتي را ارايه کرد. من البته در مجلس حضور نداشتم ولي موضوع کاملا مشخص است.

* اما آنها مدعي هستند که از طريق فدراسيون جهاني واليبال ماجرا را پيگري خواهند کرد؟
- من نمي‌دانم که پيگيري اين مسايل از FIVB چه شرايطي دارد. شايد اين روش از نظر آنها خوب است ولي با توجه به مستنداتي که در وجود دارد و توضيحات يگان ويژه اين مسايل حل شده است. توقعات ما اين است که هر موضوع داخلي را در داخل کشور حل کنيم نه اينکه هر اتفاق رخ بدهد برويم خارج از ايران دنبال آن باشيم.

* تصميم فدراسيون براي برگزاري تک ديدار فينال در تهران با توجه به اينکه پيکان يک پاي فينال بوده اين شائبه را به دنبال داشته که فدراسيون نيم نگاهي به قهرماني تيم پيکان داشته است؟
- از روزي که من دبير فدراسيون شده‌ام تا الان بارها متهم شده‌ايم که از تيمي جانبداري کرده‌ايم. هر زمان که اتفاقي رخ مي‌دهد ما را به جانبداري متهم کرده‌اند. اين صحبت‌ها تازگي ندارد و هميشه وجود دارد. به نظرم بهتر است ما به جاي اين مسايل حاشيه‌اي به مسايل فني هم بپردازيم. يک سال کاله قهرمان ليگ برتر شده بود و يک سال هم متين در تک بازي فينال برنده شد ولي از اين حرف و حديث وجود نداشت. شهرداري اروميه مي‌توانست فينال را ۳ بر يک ببرد يا حتي در ست پنجم ۸ بر ۵ پيش بود ولي نتيجه را واگذار کرد.

* اين اتفاقات در طول فصل هم وجود داشت و به نظر مي‌رسد واليبال هم به سمت حاشيه گام برداشته است؟
- ما از اين اتفاقات بسيار ناراحت هستيم. واليبال يک ورزش خانوادگي و دانشگاهي است و نبايد چنين مسايلي به آن وارد شود. البته به شدت مقابل حاشيه سازان ايستادگي خواهيم کرد تا فضاي پاک واليبال را سالم نگه داريم. اميدوارم که از اين پس تماشاگران هر تيمي فقط به تشويق تيم خود بپردازند و از اين مسايل خبري نباشد.

* تيم ملي ب در تورنمنت ساري به ميدان خواهد رفت. کواچ در هدايت اين تيم هم نقش دارد؟
- کواچ به همراه تيم ملي ب در ساري حضور پيدا نمي‌کند اما تيم ب را زير نظر دارد و فيلم بازي‌هاي آن را نگاه مي‌کند و مورد آناليز قرار مي‌دهد.

* ليگ جهاني در راه است و به طور حتم شرايط برگزاري آن در تهران با حساسيت‌هاي خاصي همراه خواهد بود؟
- ما روز شنبه جلسه‌اي در فدراسيون خواهيم داشت تا به همه مسايل رسيدگي کنيم. دو سال در ليگ جهاني شرکت کرديم و حالا استرس کمتري براي برگزاري آن داريم. تجربيات مان بيشتر از قبل شده است. کارهاي اوليه انجام گرفته و نامه نگاري کرديم که سالن ۱۲ هزار نفري را از اوايل خرداد تحويل بگيريم. کفپوش سالن را عوض خواهيم کرد تا از همان کفپوش استاندارد سال گذشته استفاده کنيم. در بخش زيرساخت‌ها بايد تغييراتي را در سالن ايجاد کنيم تا کاملا با استاندارد کامل FIVB حرکت کنيم.

* سال گذشته مشکلاتي براي حق پخش تلويزيوني مسابقات وجود داشت آيا اين بار برطرف شده است؟
- پارسال با حمايت دولت، وزارت ورزش و صداوسيما کارها خوب پيش رفت. دستور داده شد که يک واحد سيار براي پخش HD مسابقات در اختيار صدا و سيما قرار گيرد. اين مسايل الزاماتي است که وجود دارند و مشکلي بابت آنها وجود ندارد. ما با شرکت خارجي براي پخش تلويزيوني مذاکره نداشتيم و صدا و سيما پخش بازي‌ها را بر عهده دارد.

* مشکل دريافت پاداش سال گذشته ليگ جهاني به ايران چه زماني حل خواهد شد؟
- هنوز هم با FIVB در حال مذاکره هستيم. ما بحثي در اين باره با صدا و سيما نداريم.

* اما به خاطر عدم پرداخت حق پخش تلويزيوني از طرف صدا و سيما اين پاداش به فدراسيون ايران پرداخت نشده است؟
- صدا و سيما خودش با FIVB مذاکره مي‌کند. من دقيقا از رقم دقيق حق پخش باخبر نيستم ولي احتمالا ۳۵۰ هزار دلار است. ما با صدا و سيما تعامل خوبي داريم و مشکلي از اين بابت نيست.

* چرا مثل فدراسيون فوتبال اقدام نمي‌کنيد که از طريق واسطه يا سفارت اين پاداش‌ها را دريافت کنيد؟
- بهرحال مشکل ترانسفر پول هم وجود دارد. ما مثل آنها وارد نشده‌ايم و اگر از طريق سفارت هم اقدام کنيم و اين پول‌ها را دريافت کنيم آنوقت براي خروج از فرودگاه و انتقال آن به تهران مشکلاتي وجود دارد.

* با توجه به اينکه قهرمان المپيک، قهرمان ليگ جهاني ۲۰۱۴ و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ در گروه ايران حضور دارند چقدر شانس صعود به مرحله نهايي را براي تيم ملي قايل هستيد؟
- فکر مي‌کنم شانس صعود ما اندازه سه تيم ديگر است. ما دو سال با تجربه‌تر از قبل شده‌ايم ولي مقابل حريفاني قرار مي‌گيريم که قهرماني اين مسابقات را کسب کرده‌اند و مدعي اصلي قهرماني هستند. ما بازي‌هاي سختي در ليگ جهاني ۲۰۱۵ داريم و سطح توقعات را بايد با واقعيت‌ها تطبيق دهيم. تمام تلاش ما اين است که به جمع شش تيم برتر مرحله نهايي راه يابيم.

* حضور بانوان در سالن مسابقات به کجا رسيد؟
- آقاي داورزني پيگير اين موضوع است. در اين باره به جمع بندي‌هاي خوبي هم رسيده‌اند. در اين باره خبرهاي خوبي در راه است. ما توانايي اين را داريم که با کمک دوستان و دستگاه‌هاي مربوطه همه الزامات ليگ جهاني را انجام دهيم و مسابقات را آنطور که زيبنده نام ايران است برگزار کنيم.

* بعد از اينکه باشگاه زنيت کازان قرارداد متئو اندرسون و لئون را تمديد کرده، شايعاتي در خصوص جدايي معروف از اين تيم به گوش مي رسد. به نظر شما معروف به ليگ ايران باز مي گردد؟
- من با معروف صحبت نکردم ولي او آنقدر توانايي دارد که با يک ترانسفر خوب به مسئولان زنيت ثابت کند که در تمديد قرارداد ديگر خارجي‌‍ها دچار اشتباه شده‌اند. معروف يکي از بهترين پاسورهاي دنياست و در همه تيم‌هاي مطرح دنيا مي‌تواند توانمندي‌هاي خود را ثابت کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین