|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۴۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در پایان پانزدهمین سفر استانی دولت و کاروان تدبیر و امید، در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت اظهار کرد: پروژه یادشده، حائز اهمیت هستند و درصددیم این پروژه، از رشت به انزلی و در نهایت به آستارا متصل شود.
حجت الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در پایان پانزدهمین سفر استانی دولت و کاروان تدبیر و امید، در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت اظهار کرد: پروژه یادشده، حائز اهمیت هستند و درصددیم این پروژه، از رشت به انزلی و در نهایت به آستارا متصل شود.

وی ادامه داد: در طرح اول که از رشت به انزلی است، بدلیل کوتاه بودن مسیر، زودتر انجام می شود اما ادامه آن تا آستارا که بسیار حائز اهمیت است، کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رییس جمهوری 11کیلومتر باقیمانده از تکمیل آزادراه قزوین - رشت را به گلوگاهی برای رفت و آمد توصیف و اظهار کرد: گرچه تکمیل این پروژه، هزینه بسیاری می طلبد اما اجرایی و عملی خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی درباره بندر کاسپین بیان کرد: این بندر می تواند بندر بزرگی برای دریای خزر باشد و امیدواریم در آن چهار پست اسکله تا اوایل سال آینده، به بهره برداری برسد.

وی این موضوع را تحرک خوبی برای منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و استان گیلان دانست.

رییس جمهوری همچنین با قدردانی از حضور پرشور مردم استان گیلان در مراسم استقبال از کاروان تدبیر و امید و خادمان ملت گفت: مردم می دانند که با ارتباط نزدیک تر بین دولت و ملت، همدلی و همزبانی بیشتر و ان شاءالله هماهنگی و همکاری بیشتر می توانیم به اهداف مورد نظر این ملت دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: اگرچه خود من نتوانستم به همه شهرستان های گیلان سفر کنم، اما وزرا و معاونان رییس جمهوری ، به تمامی شهرستان های استان سفر کرده و مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار دادند.



* رییس جمهوری: در زمینه کشاورزی، کارهای زیادی آغاز و پیگیری خواهد شد

رییس جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه در زمینه کشاورزی، کارهای زیادی آغاز و پیگیری خواهد شد، گفت: برای بخش ابریشم و احیای آن، تلاش های خوبی انجام شده است .

وی با ارزشمند خواندن حوزه ابریشم ادامه داد: متاسفانه این کار در سال های گذشته مدام کاهش یافته بطوریکه اکنون از 200 هزار جعبه نوغان، به 20 هزار جعبه رسید و این رقم در سال گذشته به 30 هزار جعبه افزایش یافت.

وی ادامه داد: فعالیت در حوزه ابریشم، هم برای اقتصاد و هم اشتغال حائز اهمیت است و تلاش در این زمینه ادامه می یابد.

حجت الاسلام روحانی همچنین بیان کرد: در بخش چای نیز اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات ادامه خواهد یافت.

وی انجام کارهای کوچک کشاورزی در گیلان را همراه با بهره دهی لازم ندانست و گفت: باید با کمک مردم، اقدامات لازم انجام شود تا مردم تشویق به ایجاد تعاونی ها برای تبدیل به مجموعه بزرگ کشاورزی شوند.

حجت الاسلام روحانی در زمینه استفاده از آب نیز بیان کرد : اقدامات زیادی در این زمینه به دلیل اهمیت آن، انجام شده و باید ادامه یابد.

وی گیلان را در زمینه گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی دارای استعداد و ظرفیت بسیاری دانست و افزود: علیرغم وجود این ظرفیت ها، امکانات لازم در زمینه مکان های زیستی و اقامتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: دولت در برطرف کردن این مشکل، تنها تسهیلات ارایه می کند و صندوق توسعه ملی نیز می تواند در این زمینه کمک کند اما آنچه در این بخش مورد توجه است؛ برآوردن این کار توسط خود مردم است.

رییس جمهوری در زمینه میراث فرهنگی نیز بیان کرد: بناهای تاریخی می بایست با کاربری مناسب حفظ شوند.

وی محیط زیست را از مباحث مهم برای کشور و بویژه گیلان دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین