|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
اگر ایشان در گذشته جانب احتیاط را می‌گرفتند، امروز دیگر بر احتیاط اینچنینی وقعی نمی‌نهند. چراكه امروز در جایگاهی ایستاده‌اند كه نه میز و صندلی و مقام برایشان احتیاط را لازم می‌کند و نه موضوعی دیگر جانبی برای احتیاط دارد.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم احمد شیرزاد نوشت:
 
 صحبت‌‌های اخیر آیت‌ا... هاشمی از یك صراحت لهجه ستودنی حكایت می‌كند؛ صراحتی مثال‌زدنی و بی‌سابقه. رویه امروز ایشان را در گذشته نمی‌توان به‌راحتی پیدا كرد. شاید در گذشته، وقتی كه قید و بند مسند‌ها و مسئولیت‌هایی كه عهده‌دار بودند اجازه نمی‌داد چنین صراحت در بیان داشته باشند و البته ملاحظه رقبا هم بود، رقبایی كه در مواجهه با هاشمی رئیس‌جمهور یا در برخورد با هاشمی رئیس مجلس خبرگان پا پس می‌كشیدند و مواضع خود را به‌صورت رسمی اعلام نمی‌كردند. رقبای ایشان بیشتر احترام می‌كردند تا اینكه نظری را اعلام كنند اما امروز وقتی كه آیت‌ا... هاشمی خاطرات خود را بازگو می‌كند و با صراحت هرچه تمام، خاطرات خود را نشر می‌دهد، رقبا و كسانی كه منافعشان دچار خطر شده است لزومی برای احترام نمی‌بینند! هاشمی امروز از سر یك رهیدگی است كه چنین سخن می‌گوید. از باب نگرانی برای ملت، كشور و انقلاب است که می‌خواهد فریب نباشد.

 اگر ایشان در گذشته جانب احتیاط را می‌گرفتند، امروز دیگر بر احتیاط اینچنینی وقعی نمی‌نهند. چراكه امروز در جایگاهی ایستاده‌اند كه نه میز و صندلی و مقام برایشان احتیاط را لازم می‌کند و نه موضوعی دیگر جانبی برای احتیاط دارد. شاید برخی انکار كنند مواضع صریح حاصل عدم احراز صلاحیت ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 یا پرونده قضایی فرزندشان باشد که تصوری اشتباه است. اگر این رفتار آیت‌ا... هاشمی نشات‌گرفته از اتفاقات اخیر باشد، باز هم حكایت از رهیدگی و آزادی از قید و بندهای دست‌وپا گیر است. باید باور داشت مصلحتی جز مردم و انقلاب برای آیت‌ا... هاشمی مطرح نیست و سخنان او نشان از نگرانی دارد. آیت‌ا... هاشمی در طول سال‌های حضور در صحنه نه اندوخته‌ای داشت که نگران از دست رفتن آن باشد و نه جایگاهی می‌طلبد؛ پس زمانی که مولفه‌ای برای از دست دادن وجود ندارد جز نگرانی مردم و انقلاب، چه می‌تواند ایشان را تحریك كند كه چنین بی‌پروا خاطرات خود را نقل كند؟ خوانش دلواپسان از این امر كه با اصرار می‌خواهند اثبات كنند هاشمی به خاطر سرخوردگی چنین صحبت می‌كند هم، به روشنی نشان می‌دهد كه از روی احساس تضرر از صحبت‌های رئیس مجمع تشخحیص مصلحت نظام چنین تقلایی دارند. از سوی دیگر، اگر این فرضیه در نظر گرفته شود که آیت‌ا... هاشمی به‌دلیل پرونده قضایی فرزندش چنین سخن می‌گوید، باید دقت شود در چنین موقعیتی كه این پرونده هنوز به پایان نرسیده است و كمترین اطلاعاتی هم برای افكار عمومی منتشر نمی‌شود، صراحت لهجه او چه كمكی به پرونده خواهد داشت؟ درنهایت نتیجه این خواهد شد که هاشمی امروز با حس رهیدگی و شجاعت مثال‌زدنی اقدام به نقل صریح نظرات و خاطرات خود كرده است و به آنچه غرض‌ورزان و نه دلسوزان! می‌گویند بی‌تفاوت است چون خواست ملت را اجرا می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین