|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
ویتخ فیلیپ نایب رییس مجلس جمهوری چک و هیات همراه در دیدار با علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن ابراز علاقمندی به توسعه روابط اقتصادی با ایران خواستار ارتقاء روابط بین فعالان بخش خصوصی دو کشور شد.
از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، طیب نیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهایی که دارای سابقه دیرینه دوستی و همکاری هستند، ابراز امیدواری کرد، برخی از موافقتنامه های پایه ای که زمینه گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور را فراهم می کند، بزودی به امضاء برسد.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش و همت خود را به کار بسته تا با ایجاد صلح، ثبات و آرامش در منطقه زمینه رشد و رفاه را فراهم نماید.

طیب نیا افزود: شرایط خاص منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه از جمله افراطی گرایی ها دستیابی به پیشرفت اقتصادی و تامین رفاه مردم را دشوار می کند.

وزیر اقتصاد از حجم بالای مبادلات تجاری با جمهوری چک با دنیا و همچنین حجم قابل ملاحظه مبادلات تجاری ایران به عنوان ظرفیتی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور نام برد و افزود: سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری می تواند بسیار افزایش یابد.

ویتخ فیلیپ نایب رییس مجلس جمهوری چک نیز ضمن قدردانی از فعالیت های جمهوری اسلامی در زمینه مبارزه با تروریسم و ایجاد آرامش در منطقه، گفت: سطح روابط تجاری بین دوکشور بدون شک باید ارتقاء یابد و اولین هدف ما افزایش چندین برابری سطح کنونی مبادلات خواهد بود.

وی سفر کنونی خود به ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از شرکتهای مشهور چک که در عرصه تولید خودرو و صنایع فعالیت دارند، آماده حضور در بازار وسیع و جذاب ایران هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چک زمینه لازم برای گسترش روابط تجاری میان دو کشور فراهم شود.

وی همچنین در این دیدار دعوتنامه رسمی وزیر اقتصاد جمهوری چک از وزیرامور اقتصادی و دارایی کشورمان برای سفر به آن کشور را تقدیم وزیر اقتصاد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین