|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر عدم دخالت کشورها در مساله یمن، خواستار آتش بس فوری در یمن شد و تصریح کرد: مساله یمن فقط راه حل یمنی دارد.
محمد جواد ظریف شامگاه چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی در پاسخ به سوال ایرنا افزود: اوضاع یمن بسیار مخاطره آمیز است و هم از نظر انسانی و هم نظر اسلامی اوضاعی ناگوار دارد و می تواند مخاطرات جدی برای منطقه داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه حملات هوایی اهداف غیرنظامی و زیرساخت ها از جمله بیمارستان ها، پل ها، کارخانه ها و دیگر اهداف غیرنظامی را بمباران می کند گفت: یمن نیازمند آتش بس فوری، ارسال کمک های انسان دوستانه به آن و تاسیس یک دولت فراگیر و مورد توافق مردم این کشور است.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری ایران و عربستان برای حل بحران یمن گفت: همه کشورها شامل ایران و عربستان باید برای کمک به حل بحران یمن همکاری کنند.

وزیر امور خارجه گفت: گروه های تروریستی القاعده و داعش برای تصرف یمن منتظر هستند و برای آن دندان تیز کرده اند و لازم است کشورهای منطقه برای حل کمک به مساله یمن همکاری های جدید و لازم را داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین