|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان رومانی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست در نشستی بر همکاری های پارلمانی جهت پیشبرد روابط دو کشور تاکید کردند.
از سفارت ایران در بخارست، لازلو بوربلی روز چهارشنبه در دیدار با حمید معیر ضمن تجلیل ازتاریخ کهن و فرهنگ غنی ملت ایران به سفر موفقیت بار هیات گروه دوستی پارلمانی رومانی در اردیبهشت ماه سال گذشته به تهران و دیدارها و مذاکرات این گروه با مقامات کشورمان در مورد ارتقا سطح همکاری های دو جانبه بویژه امور پارلمانی اشاره کرد.

بوربلی همچنین افزود: این بار نوبت سفر هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به بخارست است تا اینکه علاوه بر مرور روابط دوکشور بتوانیم پیرامون موضوعات اقتصادی نیز گفت و گو کنیم.

وی همچنین ابراز خوشبینی کرد که مذاکرات هسته ای جاری بین گروه 1+5 با ایران هر چه زودتر به توافق نهایی منجر شود.

حمید معیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست نیز در این نشست با مروری به روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد که رومانی از فرصت بوجود آمده در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بهره برداری کند تا اینکه با احیای کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور مناسبات دوجانبه بخصوص در زمینه اقتصادی به سطح گذشته افزایش یابد.

معیر همچنین با اشاره به نادرستی مواضع گذشته اتحادیه اروپا در قبال بحران سوریه اظهار امیدواری کرد که با فعالتر شدن سایر اعضا این اتحادیه مانند رومانی که سابقه و شناخت بهتری نسبت به منطقه خاورمیانه دارند در آینده شاهد تصمیمات منطقی و شایسته که متضمن صلح و آرامش در جهان گردد از ناحیه این نهاد اروپایی باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین