|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم که همچنان غربی‌ها به تسلیح و تجهیز گروهک تروریستی داعش ادامه می‌دهند، گفت: ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار گرفته است.
عباسعلی منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک در دیدار "فرانسوا دله" سفیر بلژیک در تهران با اشاره به اینکه روابط بین پارلمان‌ها در توسعه روابط دو کشور تأثیرگذار است،‌ گفت: روابط ایران با بلژیک همواره رو به پیشرفت بوده و دو کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه مراودات فیمابین برخوردارند.

وی افزود: همکاری مجالس دو کشور در بهبود و گسترش روابط فیمابین در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مؤثر خواهد بود و پارلمان‌های ایران و بلژیک باید از این فرصت، به نفع پیشبرد منابع مشترک بهره ببرند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک در ادامه با بیان اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار گرفته است، تصریح کرد: گروهک تروریستی داعش توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده و متأسفانه ما شاهد هستیم که همچنان غربی‌ها به تسلیح و تجهیز این گروهک تروریستی ادامه می‌دهند.

منصوری‌ آرانی در بخش دیگری از سخنانش، به سابقه قریب به دو قرن روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: برای ملت و کشور ایران روابط با بلژیک بسیار با اهمیت است و تمایل داریم که در شرایط کنونی، روابط‌مان با این کشور در بهترین وضعیت باشد.

همچنین در ادامه این دیدار، فرانسوا دله" سفیر بلژیک در تهران نقش ایران را در جهت بهبود وضعیت کنونی منطقه بسیار مهم دانست و گفت: هرگونه راه‌حلی برای مسائل منطقه بدون در نظر گرفتن ایران ممکن نیست.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روابط ایران و بلژیک، گفت: گسترش روابط در بُعد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور از اهداف مهم سفرا است.

سفیر بلژیک در تهران همچنین خواستار گسترش مراودات پارلمانی فیمابین شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین