کد خبر: ۴۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
رییس شورای عالی استانها یکی از دغدغه های اساسی این شورا را کمبود فضای فیزیکی مناسب و مشکلات بیمه ای و رفاهی اعضا دانست و گفت: مقدمات اولیه برای بیمه شدن اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم شده است.
غلامرضا بصیری پور روز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد افزود: در میان اعضا افرادی وجود دارند که بیش از چهار دوره عضو هستند، ولی بیمه نیستند.

وی به تعامل مثبت و همراهی دولت یازدهم برای رفع مشکلات و موانع موجود برسر راه فعالیت شورهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود:عزم دولت برای بیمه شدن اعضا به ویژه روستاییان در سال 94یکی از این اقدامات است.

بصیری پور ابراز داشت: تاکنون 10 شاخص و مشکل عمده در شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ها احصا شده و تلاش برای رفع این موانع آغاز شده است.

وی تاکید کرد: احیای جایگاه شوراها و خروج از فعالیت های روزمره و سطحی این شورا نیازمند عزم جدی دولت و خود اعضا است.

رییس شورای عالی استان ها افزود: یکی از برنامه ها و اولویت های مهم شورای عالی استان ها باورپذیری جایگاه شوراها برای مردم و مسوولان است.

بصیری پور، توزیع عادلانه منابع و بودجه در شوراهای اسلامی استان ها را از دیگر برنامه های این شورا دانست و افزود: سال 94آغاز تحول و تغییر نگرش قابل ملموس درشوراهای شهر و روستا خواهد بود.

وی از برگزاری نشست ها و دیدارهای تخصصی با مسوولان و مقامات اجرایی کشور از اوایل سال آینده خبر داد و گفت: این برنامه ها نیز به صورت ویدئوکنفرانس و مستقیم در همه استان ها قابل انعکاس خواهد بود.

بصیری پور تعداد اعضای شورهای اسلامی شهری و روستایی در کشور را بیش از 117هزار نفر در قالب یکهزار و 161شورای شهری و حدود 35 هزار شورای روستایی اعلام کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین