|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
وی همچنین در سال 2005 و 2008 مدیر فیلمبرداری فیلم های عبور از غبار به کارگردانی شوکت امین کورکی و زمزمه با باد به کارگردانی شهرام علیدی را برعهده داشته است.
تورج اصلانی فیلمبردار تجربه گرای سینمای ایران در ادامه فعالیت های بین المللی خود با کمپانی میتوس آلمان، به عنوان مدیر فیلمبرداری باد سیاه انتخاب شد.

، اصلانی قرار است فیلمبرداری باد سیاه به کارگردانی حسین حسن را در اقلیم کردستان و کوبانی برعهده گیرد.

وی در ادامه همکاری های بین المللی خود در پروژه های سینمایی، به دعوت ممد اکتاش مدیر کمپانی میتوس فیلم آلمان به اقلیم کردستان عراق سفر کرده و هم اکنون مشغول فیلم برداری فیلم سینمایی باد سیاه (ره شه با) است.

حسین حسن کارگردان این فیلم از بازیگر و فیلمساز سرشناس کرد عراقی است که در اطراف شهر دهوک در اقلیم کردستان، شهرهای کوبانی و ربیعه در سوریه و هم چنین در مرز ترکیه فیلم جدیدش فیلمبرداری خواهد شد.

باد سیاه به تهیه کنندگی ممد اکتاش که یک موضوع جهانی را در خود جای داده؛ محصول مشترک اقلیم کردستان و کشور آلمان است و ترکیبی از عواملی سینمای ایران، اقلیم کردستان، سوریه و ترکیه در ساخت آن مشارکت دارند.

طراحی صحنه این فیلم برعهده هنرمندانی از ترکیه، بخشی از تولید و مدیر تولید بر عهده هنرمندانی از سوریه و همچنین اداره سینمای استان دهوک در اقلیم کردستان است.

موضوع این فیلم درباره حمله گروه تروریستی داعش به روستاهای اطراف شهر شنگال در عراق و تعرض آن ها به چند دختر کرد ایزدی است.

حسین حسن کارگردان این فیلم یکی از بازیگران سرشناس سینمای اقلیم کردستان است که در اکثر آثار سینمایی سینماگران اقلیم کردستان به عنوان بازیگر نقش های اصلی حضور دارد، با این فیلم ها در جشنواره های مختلف بین المللی حضور پیدا کرده باد سیاه سومین فیلم سینمایی این کارگردان به شمار می رود.

همکاری اصلانی به عنوان مدیر فیلمبرداری با سینمای اقلیم کردستان به سال 2003 و بعد از سقوط صدام بازمی گردد که در نخستین همکاری خود، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی اسب به کارگردانی مهدی امید شد.

وی همچنین در سال 2005 و 2008 مدیر فیلمبرداری فیلم های عبور از غبار به کارگردانی شوکت امین کورکی و زمزمه با باد به کارگردانی شهرام علیدی را برعهده داشته است.

اصلانی در مورد همکاری سینماگران ایرانی با سینمای اقلیم کردستان می گوید؛ در چند سال گذشته بخش تکنیکی سینمای ایران از جمله مونتاژ، فیلمبرداری، صدا و ... با پروژه های سینمایی در اقلیم کردستان عراق حضور فعالی داشته است و سینماگران ایرانی با سینماگران کرد تعامل خوبی با یکدیگر دارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین