|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۴۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
وی انعقاد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و تشکیل جلسه کمیته پیشگیری و سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش سوزی و اتخاذ تدابیر مناسب ایمنی مناطق برای مدارس را از جمله این اقدامات ذکر کرد.
سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اقدامات این اداره کل برای کاهش آسیب های سه شنبه آخر سال گفت: با توزیع کنندگان مواد منفجره و محترقه در مدارس و محیط های آموزشی برخورد قانونی می شود.

مسعود ثقفی روز شنبه  اظهار کرد: در ایام پایانی سال به ویژه سه شنبه آخر سال عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به توزیع مواد محترقه در بین نوجوانان و جوانان می کنند و دانش آموزان از آثار مخرب و آسیب های ناشی از آن اطلاع کافی ندارند، بر این اساس اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای ارتقای فرهنگ ایمنی در جامعه و کاهش خسارات مالی و جانی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی انعقاد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و تشکیل جلسه کمیته پیشگیری و سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش سوزی و اتخاذ تدابیر مناسب ایمنی مناطق برای مدارس را از جمله این اقدامات ذکر کرد.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: توجیه و آگاه کردن مدیران مدارس و مسوولان ذیربط در ارتباط با دانش آموزان و اولیای آنان و انجام اقدامات فرهنگی در این زمینه از دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای کاهش آسیب های سه شنبه آخر سال است.

ثقفی افزود: از مدیران واحدهای آموزشی، معلمان و دانش آموزان درخواست کرده ایم که در صورت شناسایی مراکز فروش مواد محترقه در اطراف محیط های آموزشی در اسرع وقت موضوع را به حراست منطقه آموزش و پرورش اعلام کنند تا با هماهنگی نیروهای انتظامی اقدام مقتضی انجام شود.

وی گفت: در صورت مشاهده استفاده از مواد منفجره و محترقه در اطراف و داخل محیط های آموزشی توسط دانش آموزان ضمن ارسال مواد مکشوفه به حراست منطقه و اطلاع رسانی اولیا، پس از توجیه و ارشاد فرد متخلف، تعهد لازم نیز برای عدم تکرار از وی اخذ می شود.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار امیدواری کرد که مجموعه این اقدامات سه شنبه آخر سال را با آسیب های کمتر جانی و مالی برای دانش آموزان رقم بزند.

*27 اسفندماه آخرین روز فعالیت مدارس شهر تهران

ثقفی گفت: کلیه مدارس شهر تهران تا روز چهارشنبه 27 اسفندماه دایر است و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: تصمیم گیری درباره مرخصی دانش آموز بر عهده مدیر مدرسه است و اولیایی که برای عدم حضور فرزندشان دلایل موجهی را به مدیر مدرسه ارایه دهند می توانند مرخصی برای روزهای پایانی فرزندشان فراهم کنند.




منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین