|
|
امروز: دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
در حالی که یک ماه از برقراری آتش بس در اوکراین می گذرد، یکی از مقامات ارشد سازمان امنیت و همکاری اروپا روز پنجشنبه درباره متزلزل بودن آن هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف، 'الکساندر هاگ' معاون رئیس هیات ویژه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین گفت: 'در یک ماه گذاشته در سرار طول خط تماس، آتش بس به خوبی رعایت شده اما در برخی مناطق درگیری های پراکنده با استفاده از سلاح های سبک نیز مشاهده شده است. این موضوع نشان می دهد که اوکراین و شبه نظامیان نزدیک به روسیه، سلاح های سنگین خود را از مناطق درگیری خارج کرده اند.'

این مقام سازمان امنیت و همکاری اروپا خاطر نشان کرد: 'آتش بس به خوبی رعایت می شود اما بسیار متزلزل است و بیم آن می رود که هر لحظه شکسته شود.'

بر اساس آتش بسی که 12 فوریه (23بهمن) و با میانجیگری اتحادیه اروپا به دست آمد، دو طرف درگیری ملزم شدند ضمن برقراری آتش بس، سلاح های سنگین خود را از منطقه درگیری خارج کنند.

اظهارات الکساندر هاگ در حالی است که روز پنجشنبه نیز 'ینس استولتنبرگ' دبیرکل ناتو درباره شکننده بودن توافق آتش بس در اوکراین هشدار داد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا ( Organization for Security and Co-operation in Europe ) بزرگترین سازمان بین دولتی یا بین المللی حول مسائل امنیتی است. فعالیت های این سازمان شامل کنترل اسلحه، حقوق بشر و آزادی مطبوعات است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین