|
|
امروز: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه جوامع اسلامی می دانند الگویی که غرب برای آنها طراحی کرده، نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه اسلامی باشد.
به نقل از مرکز خبر حوزه، لاله افتخاری روز چهارشنبه در گردهمایی دانش آموختگان جامعه الصطفی العالمیه ویژه طلاب موسسه آموزشی بنت الهدی در این موسسه، افزود: غرب می خواهد با افکاری مانند مساوی قرار دادن زن با مرد، یک سری حقوقی را به جامعه اسلامی و دنیا تحمیل کند.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به زن غیر از نگاه غرب است بر همین اساس جامعه اسلامی باید به دنبال الگوی دیگری به نام الگوی فرهنگ ناب فاطمی(س) باشد.

وی خاطر نشان ساخت: فرهنگ ناب فاطمی(س) غنی ترین فرهنگ در دنیا است، لذا باید این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم.

افتخاری اظهار داشت: الگوی سبک زندگی فاطمی(س) از مهمترین الگو ها است؛ باید این نوع الگوها به متن جامعه انتقال داده شود و دشمن نمی خواهد این الگو ها در جامعه ایجاد شود.



* الگوی فاطمی(س) به زن هویت می دهد

وی گفت: سبک زندگی فاطمی(س) و اسلامی کاملا متضاد با الگوی غرب است، این الگو، ارزشی، دینی و اسلامی است و به زن در جامعه هویت می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: در فرهنگ فاطمی(س)، فرهنگ ایثار، شجاعت، مقاومت و حجاب، تقوا، ایمان و اطلاعت محض از خدا در اوج قرار دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرهنگ فاطمی(س) به زن شخصت، انسانیت و شانیت می دهد و توجه خاصی به زمان دارد و می گوید عبادت، مجاهدت، بندگی و همه کارها باید در جای خود باشد.

وی در ادامه به رسالت مبلغان دینی اشاره کرد وگفت: باید در عرصه تبلیغ طوری حرکت و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم اسلام را با همه زیبایی ها که دارد، به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: این رسالت سنگین بر عهده مبلغان دینی گذاشته شده و باید قدردان این نعمت الهی باشند که توانستند مشغول علوم حوزوی و معارف دینی شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این شرایط حساس، مبلغان باید بدانند با چه افکاری در جامعه و دنیا مواجهه هستند و غرب به دنبال چه الگو هایی برای زن می باشد.



* محتوای علمی مبلغان باید از قرآن گرفته شده باشد

رییس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم گفت: مبلغ موفق کسی است که بر اساس محتوای قرآن، محتوای علمی خود را آماده کند و هرحرفی که از قرآن گفته شود، قابل انکار نیست، چون قرآن پیام وحیانی و الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی افزود: مبلغ موفق کسی است که علم کافی و موثر داشته و بتواند در مواجهه با هر قشری جوابگوی نیاز های جامعه باشد.

وی ادامه داد: مبلغ باید خدا را در نظر داشته و هر قدمی که بر می دارد برای رضایتمندی خدا باشد، اگر در تبلیغ این موضوع مهم را نداشته باشد هر چقدر عالم و فرهیخته باشد، هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.

وی گفت: مبلغ خوب کسی است که بر اساس نیازهای جامعه محتوای علمی خود را طراحی کرده و ارائه دهد، ولی متاسفانه نتوانسته ایم در جامعه آن گونه که باید موثر واقع شویم.

قرائتی افزود: مبلغ باید با رفتار عملی خود مردم را جذب کند؛ صرف گفتن و سخنرانی هیچ گونه ارزش ومهارت علمی نخواهد داشت.

وی به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و اظهارداشت: حضور زنان در جامعه در طول تاریخ بسیار تاثیر گذار بوده و این اهمیت موضوع را دو چندان می کند.

وی افزود: حضرت یوسف(ع) و حضرت موسی(ع) در دامن دو زن پرورش یافته و این دو پیامبر(ص) توانستند امت های بنی اسرائیل و مصر را از طاغوت زمان نجات دهند.



* باید فرهنگ فاطمی در جامعه تجلی پیدا کند

معاون بین الملل جامعه الصطفی نیز در این مراسم گفت: فرهنگ فاطمی باید در جامعه تجلی پیدا کند و قطعا اجرای این فرهنگ آثار زیادی در جامعه به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید حکیم الهی به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) درباره شخصیت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این دنیا، دنیای ظلمت و تاریک است و هر نوری هر چقد اندک باشد می تواند جلوه گری کند و بر همین اساس خدا ستارگان را برای روشنایی آفرید، ولی در عالم ملکوت تنها نوری که می تواند نور افشانی کند شخصیت حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) شخصیتی است که در عالم ملکوت جلوه گری کرده و این در حالی است که هیچ نوری اجازه جلوه گری را ندارد چون عالم، عالم ملکوت است و این نشان از عظمت حضرت فاطمه(س) است.

وی ادامه داد: نوری که در عالم ملکوت نور افشانی می کند و در وجود حضرت زهرا(س) دمیده شده از جانب خدا در وجود این بانو قرار داده شده و این امر موجب تحیر عقول جامعه درباره شخصیت آن حضرت شده است.

حکیم الهی گفت: ارتباط با دانش آموختگان یکی از برنامه مهم المصطفی است که این نوع ارتباط قطعا موجب پیوند قلب ها خواهد شد.

وی اظهار داشت: جامعة المصطفی با تاسیس اراده فارغ التحصلان و مبلغان در همه واحد های آموزشی به دنبال رسیدن به افق چشم انداز می باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین