|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۴۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت تصریح کرد: بلندپروازیهای که در برنامه پنجم توسعه وجود داشته است سبب شد درصد کمی از اهداف وزارت نفت در این برنامه محقق شود.
معاون وزیر نفت از نهایی شدن سند جامع انرژی در دولت خبر داد و گفت: پیش نویس احکام تدوین برنامه ششم توسعه بزودی در وزارت نفت نهایی می شود.

منصور معظمی امروز (چهارشنبه ٢٠ اسفند) در نخستین جلسه شورای انرژی - تدوین برنامه ششم در وزارت نفت با اشاره به این که برنامه ششم توسعه در این وزارتخانه از ٦ ماه گذشته و بر اساس ٢ سناریو تدوین شده است، گفت: حفظ وضع موجود و رفع تدریجی تحریمها، ٢ سناریویی است که وزارت نفت، برنامه ششم را بر اساس آن تدوین کرده است.

وی با بیان این که وزارت نفت در هر کدام از این ٢ سناریو برنامه های مختلفی را لحاظ کرده است، افزود: وزارت نفت دراین ٢ سناریو تلاش کرده است برنامه را بر اساس واقعیتهای موجود و به دور از بلند پروازی برنامه پنجم توسعه تدوین کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت تصریح کرد: بلندپروازیهای که در برنامه پنجم توسعه وجود داشته است سبب شد درصد کمی از اهداف وزارت نفت در این برنامه محقق شود.

معظمی در ادامه با اشاره به تشکیل نخستین جلسه شورای برنامه ریزی انرژی درباره ترکیب اعضای این شورا گفت: بیژن زنگنه، وزیر نفت در این شورا به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی انرژی انتخاب شده است؛ دبیر این شورا، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اعضای اصلی آن وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان انرژی اتمی، سازمان حفاظت محیط زیست، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دیگر دستگاهها حسب مورد هستند.

نخستین جلسه شورای انرژی تدوین برنامه ششم با تصمیم گیری درباره تشکیل ٢ کارگروه مجزا، کارگروه تولید انرژی و کارگروه مصرف، بهینه سازی و تلفیق به کار خود پایان داد.

جلسه های کارگروه تولید قرار است به صورت دوره ای در وزارتخانه های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی و جلسه های کارگروه دوم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شود.

منبع: شانا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین