|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۴۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
این کارشناس با سابقه مسائل خاور میانه انتشار این نامه را نشانه دیگری از استیصال و ناتوانی مخالفان این توافق و درماندگی های حزبی دانست که برای کارشکنی در مقابل این توافق از هیچ اقدامی روگردان نیست.
کارشناس ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک، نامه سناتورهای آمریکایی به مقامات ایرانی را اقدام شرم آور یک سناتور جوان و بی تجربه اعلام کرد و گفت: فرجام چنین اقدامی شکست جمهوریخواهان در انتخابات سال 2016 خواهد بود و اکثریت یافتن دوباره دموکرات ها راه را برای برداشتن تحریم ها هموار خواهد کرد.

باربارا اسلاوین کارشناس اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک  نوشتن چنین نامه ای را اقدامی نابخردانه از طرف قانونگذاران جمهوریخواه آمریکایی توصیف کرد و گفت که نکته شرم آور این است که سناتور های کارکشته و باتجریه این کشور اختیار خود را به دست یک سناتور جوان و بی تجربه سپردند.

وی افزود: من مطمئن نیستم که طراح و مبدع اصلی این اقدام کودکانه آیا خود سناتور تام کاتن بوده و یا فرد دیگری او را به این کار ترغیب کرده است، گرچه این اقدام مایه شرمساری جامعه آمریکایی شده اما به هیچ وجه تهدیدی جدی و با اهمیت به شمار نمی رود.

وی با اشاره به تهدیدات سناتور های آمریکایی در مورد آینده هر گونه توافق هسته ای با ایران این تهدیدات را بی پایه و اساس و توخالی و نشانه عدم توجه به ساختار قانونی این کشور خواند و گفت: حقیقت این است که ما در یک زمان بیش از یک رییس جمهوری نداریم و در زمان حاضر اوباما رییس جمهوری آمریکا است و از قدرت و اختیار کافی برای رسیدن به این توافق برخوردار است.

این کارشناس با سابقه مسائل خاور میانه انتشار این نامه را نشانه دیگری از استیصال و ناتوانی مخالفان این توافق و درماندگی های حزبی دانست که برای کارشکنی در مقابل این توافق از هیچ اقدامی روگردان نیست.

اسلاوین در ادامه با بیان این که در این نامه هیچ مقوله نگران کننده ای وجود ندارد، گفت: تنها نگرانی من این است که چنین نامه ای در گروهی از ایرانیان که از ابتدا گفته اند که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد تاثیر مخرب و نومید کننده ای بگذارد که در آن صورت متاسفانه طراحان این اقدام در رسیدن به هدفی که داشته اند موفق شده اند.

کارشناس ارشد اندیشکده آتلانتیک گفت که به نظر او بهترین پاسخ به چنین اقدامی تلاش هر دو طرف برای به پایان رساندن موفقیت آمیز این گفت و گو ها و اجرای کامل و متعهدانه مندرجات توافقنامه خواهد بود که درچنین صورتی کنگره آمریکا به طور کامل خلع سلاح خواهد شد و دیگر صدایی از آن علیه این توافقنامه و آینده برنامه های هسته ای ایران نخواهیم شنید.

وی درنهایت گفت که به نظر او این اقدام کودکانه و نابخردانه دردراز مدت می تواند به نفع ایران تمام شود و در توضیح این حرف گفت : یادمان باشد که سال 2016 نزدیک است و جمهوریخواهان با این کار زمینه را برای شکست سنگین خود در انتخابات کنگره آمریکا فراهم کرده اند و تردیدی نیست که به واسطه همین حرکت کور، دموکرات ها بار دیگر در کنگره به اکثریت خواهند رسید و همین مسئله راه را برای لوایح آینده مربوط به لغوتحریم های ایران هموارتر خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین