کد خبر: ۴۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به دنبال گستردن سفره حمایتی برای حدود 30 میلیون نفر از جمعیت کشور است که از سفره های خالی رنج برده و دچار سوء تغذیه هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح تحول نظام سلامت دولت تدبیر و امید؛ عقب گردی نداشته و این طرح در راستای سیاست رفاهی دولت ادامه خواهد داشت.

علی ربیعی جمعه شب در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان خراسان شمالی اظهار کرد: دولت این طرح را با وجود همه کمبودهای مالی؛ با حساسیت دنبال کرده و در هر دوره نیز خدمات جدیدی به این طرح افزوده می شود.

وی اضافه کرد: در گام اول اجرای این طرح حدود هشت میلیون نفر تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند و این طرح با وجود فشار مضاعف به بیمه ها از سوی دولت اجرایی شده است.

دبیر شورای عالی اشتغال کشور افزود: در این مرحله خانوارهای بی بضاعت فاقد هر گونه پوشش بیمه ای ساکن حاشیه شهرها و روستاهای دور فتاده زیر پوشش طرح قرار گرفتند.

ربیعی گفت: جای هیچ نگرانی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور وجود ندارد و دولت با حمایت های مالی از بیمه ها این طرح را بدون عقب گرد دنبال می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به دنبال گستردن سفره حمایتی برای حدود 30 میلیون نفر از جمعیت کشور است که از سفره های خالی رنج برده و دچار سوء تغذیه هستند.

ربیعی افزود: در مرحله اول به دلیل برخی محدودیت های مالی ناشی از کاهش قیمت نفت این طرح در سال جاری در چهار مرحله برای 10 میلیون نفر از خانوارهایی که با کمبود پروتئین و کالری مواجه بودند به خوبی اجرا شد.

وی اضافه کرد: برخی از این خانوارها به دلیل سوء تغذیه و کمبود کالری هزینه های اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری را متحمل شدند که طرح سبد حمایتی می تواند بخشی از این مشکلات را رفع کند.

رییس شورای عالی بیمه ایران گفت: سیاست ما در توزیع سبد کالای حمایتی مبارزه با فقر غذایی در لایه های پایینی جامعه است و با رشد قیمت نفت این طرح گسترش بیشتری خواهد یافت.



حذف گام به گام پرداخت یارانه نقدی در برنامه سیاست رفاهی دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست رفاهی دولت حذف گام به گام یارانه های نقدی است که به عنوان یک دام جلو پای دولت یازدهم گذاشته شد.

ربیعی افزود: سیاست دولت در این بخش پرداخت یارانه به بخش تولید برای رونق بازار کسب و کار؛ به منظور رفع مشکل اشتغال در کشور است.

وی اضافه کرد: براساس بررسی میدانی تا سال 1400 سالانه باید در کشور بین 800 هزار تا یک میلیون شغل ایجاد شود و در صورت عدم تحقق این میزان شغل؛ کشور با مشکل مواجه می شود.

دبیر شورای عالی اشتغال گفت: ما در صورتی می توانیم بر مشکل بیکاری غلبه کنیم که رشد اقتصادی هشت درصدی در سال داشته باشیم و در سال جاری این نرخ رشد به سه درصد رسیده است.

ربیعی افزود: با نرخ رشد اقتصادی سه درصدی کارگاه های سرمایه بر ما با بهبود کسب و کار مواجه شده اند و بزودی این رونق در سایر لایه های تولیدی نیز رسوخ می کند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از اشتغال کشور در حوزه کارگاه های خرد و کوچک است اظهار کرد: بنگاه های خرد و کوچک شکننده هستند و دولت برای حمایت از این کارگاه ها برنامه های حمایتی را از جمله پرداخت یارانه تولید در دستور کار دارد.

پیش بینی اعتبار 52 هزار میلیارد ریالی برای پرداخت یارانه تولید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یازدهم برای ایجاد رونق کسب و کار اعتبار 52 هزار میلیارد ریالی را برای پرداخت یارانه به بخش تولید و کشاورزی در دستور کار قرار داده است.

ربیعی افزود: همچنین دولت برای رونق کسب و کار؛ لایحه بهبود کسب و کار و خروج غیر تورمی از رکود را به مجلس شورای اسلامی ارایه داده که با کمک مجلس در دست تصویب قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دولت در حوزه اقتصادی به دنبال طرح اقتصادی پیش بینی پذیر و غیر بخشنامه ای است و در این برنامه نیز کاهش نرخ سود بانکی قرار دارد.

کاهش نرخ سود بانکی برنامه اقتصادی دولت یازدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت برنامه کاهش نرخ سود بانکی را در برنامه خود برای کمک به تولید قرار داده و این کار نیاز به زمان داشته و نمی توان به صورت دستوری این کار را عملی کرد.

ربیعی افزود: کاهش نرخ سود بانکی باید همراه با کاهش نرخ تورم باشد به گونه ای که پول پرقدرت از چرخه جامعه خارج شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی تولید با نرخ بهره بانکی موجود کارایی ندارد و ما باید نرخ سود بانکی را با پرداخت یارانه به بانک ها کاهش دهیم تا برای تولید صرفه اقتصادی داشته باشد.

دبیر شورای عالی اشتغال گفت: دولت بنا دارد تا حداقل در یک دوره شش ساله نرخ تورم را به تک رقمی برساند و آرزوی 40 ساله مردم ایران را محقق کند.

مسکن اجتماعی از سال 94 عملیاتی می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح مسکن اجتماعی در کشور با توافق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه وشهرسازی به مرحله عملیاتی رسیده و از سال آینده نیز این برنامه وارد فاز اجرایی می شود.

ربیعی افزود: مطالعات هفت گانه ای برای اجرایی این طرح از سوی کارشناسان و جامعه شناسان شهری انجام شده و منابع مالی مورد نیاز برای مسکن اجتماعی نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در مسکن اجتماعی کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگری و کشوری، اقشار کم درآمد تحت پوشش سازمان های حمایتی و سایر اقشار نیازمند بنا به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولویت قرار دارند.

وی افزود: در این طرح سبد حمایتی دستگاه ها، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و آورده متقاضی به عنوان پشتوانه مالی در نظر گرفته می شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سیاست های رفاهی دولت تدبیر و امید را کاهش نابرابری اجتماعی در سطح کشور اعلام کرد.

ربیعی به وضعیت اقتصادی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این استان از نابرابری اجتماعی در حوزه های آموزشی، اقتصادی رنج می برد و این وزارتخانه برنامه های اولویتی را برای کاهش نابرابری در دستور کار قرار داده است.

وی مهمترین برنامه وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی را برای کاهش نابرابری اجتماعی در استان خراسان شمالی را سرمایه گذاری شرکت شستا وابسته به تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: این شرکت حدود 120 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی ایران انجام داده که 10 درصد آن در استان خراسان شمالی است.

وی مهمترین پروژه سرمایه گذاری این شرکت در استان خراسان شمالی را؛ پس از پتروشیمی خراسان؛ مربوط به اجرای پالایشگاه تولید بنزین یورو چهار عنوان کرد که روز شنبه در شیروان کلنگ زنی می شود. ک/2

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین