|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
منابع عراقی روز پنجشنبه از پیشروی نیروهای نظامی و مردمی در نقاط مختلف این کشور و پیروزی های پیاپی در نبرد با تروریست های تکفیری داعش خبر دادند .
نیروهای عراقی موفق شده اند نیروهای داعش را عقب برانند و آن ها را به حالت تدافعی درآورند .

مهم ترین تحولات امنیتی در عراق طی 12 ساعت گذشته عبارت است از :

**آغاز عملیات آزادی شرق فلوجه عراق از چنگال داعش

دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیات آزادی منطقه کرمه در فلوجه در غرب این کشور آغاز شده است.

دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق افزود: نیروهای نظامی و امنیتی با پشتیبانی نیروهای مردمی صبح امروز عملیات آزاد سازی مناطق مختلف کرمه در شرق فلوجه را با نام شهید السودانی، آغاز کردند .

از سوی دیگر یک منبع آگاه در ارتش عراق اعلام کرد که یگان هایی از لشکر یک ارتش با پشتیبانی نیروهای مردمی شروع به پیشروی به سوی روستای الصبیحات و پل این روستا و همچنین منطقه الکرمه کردند

** حملات تروریستی در بغداد هشت کشته بر جای گذاشت

بر اثر چند حمله ترویستی در امروز پنجشنبه در پایتخت عراق و حومه آن، دست کم هشت کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت.

منابع عراقی اعلام کردند در نخستین حمله تروریستی ،یک بمب در بازاری شلوغی در منطقه نهروان واقع در جنوب غربی حومه بغداد منفجر شد که بر اثر آن، سه غیرنظامی کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند .

از سوی دیگر یک افسر پلیس عراق که خواست نامش فاش نشود، از انفجار بمبی در مسیر یک خودروی گشتی نیروهای نظامی این کشور در منطقه رشیدیه واقع در شمال شرقی بغداد خبر داد که بر اثر آن سه سرباز کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته یکی دیگر از افسران عراق، بر اثر اصابت خمپاره به یک منطقه مسکونی در منطقه الدوره در جنوب بغداد نیز دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

**نیروهای عراقی هشت روستا را در استان صلاح الدین آزاد کردند

نیروهای نظامی و مردمی عراق امروز 25 تروریست داعش را در جریان عملیات آزادسازی استان صلاح الدین به هلاکت رساندند و هشت روستا را پاکسازی کردند.

سرلشکر جمیل الشمری امروز پنج شنبه گفت: نیروهای امنیتی با کمک نیروهای مردمی به تنگ تر شدن محاصره تروریست های داعش از جبهه شرق ادامه می دهند.

در این حمله 13 خانه و 12 دستگاه خودرو بمب گذاری شده و دهها بمب نیز خنثی شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی امروز همچنین توانستند هشت روستا در مرز استان صلاح الدین را آزاد و پاکسازی کنند.

** العبادی: بعثی هایی که با داعش همکاری کردند در عراق جایی ندارند

حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: بعثی هایی که با تروریست های داعش در اشغال موصل همکاری کردند جایی در این کشور ندارند.

العبادی درسخنرانی امروز خود به مناسبت روز جهانی زن، افزود: حزب بعث یک حزب توطئه گراست که گفت و گو با آن سودی ندارد زیرا نه به گفت و گو اعتقاد دارد و نه به مردمسالاری .

وی اضافه کرد: با بعثی هایی که دستشان به خون مردم عراقی آلوده است آشتی نمی کنیم اما بسیاری از بعثی ها به اجبار به حزب بعث پیوسته بودند و با سقوط صدام، ارتباط آن ها با این حزب قطع شد و در بازسازی کشور فعالیت کردند که حساب آن ها جداست.

**فرار گروهی عناصر داعش از فلوجه عراق

وزارت دفاع عراق اعلام کرد در پی عملیات اخیر نیروهای نظامی و مردمی ضد داعش ، شمار زیادی از عناصر گروهک تروریستی تکفیری داعش از فلوجه گریختند .

وزارت دفاع عراق افزود: بر اساس اخبار و گزارش های نیروهای اطلاعاتی ، در پی حمله گسترده نیروهای نظامی و مردمی به مواضع داعش ، عناصر این گروهک در حال حاضر در نوعی نگرانی و سرخوردگی به سر می برند و تاکنون حدود 30درصد از عناصر این گروهک از میادین جنگ گریخته اند .

وزارت دفاع عراق اضافه کرد : بر اساس گزارش ها و اطلاعات موجود ، 140نفر از عناصر داعش از میادین جنگ در تکریت گریخته اند و بر اثر حمله نیروهای نظامی به یکی از انبارهای مهمات این گروهک در منطقه الروشیه نزدیک فلوجه ، 35 داعشی نیز به هلاکت رسیدند .

**داعش یک قاضی و یک افسر پلیس را در موصل اعدام کرد

گروه تروریستی داعش یک قاضی و یک افسر پلیس را در شهر موصل عراق تیرباران کرد.

یک مقام آگاه در استان نینوا گفت: عناصر داعش این قاضی عراقی را چند ماه پیش ربوده بودند.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: عناصر داعش یک افسر پلیس را نیز پس از گذشت هفت ماه از ربودن وی، در اردوگاه حمام العلیل در جنوب موصل اعدام کردند.

** ابراز امیدواری فرستاده سازمان ملل به آینده عراق

نیکلا ملادینوف فرستاده سازمان ملل در امور عراق امروز (پنجشنبه) در پایان ماموریت 18 ماهه اش در بغداد، با ابراز خوشبینی نسبت به آینده عراق، از عملکرد حیدر العبادی نخست وزیر این کشور تقدیر کرد.

ملادینوف افزود : امیدها برای متحد باقی ماندن این کشور رو به افزایش است.

**داعش در شهر موصل مقررات منع رفت و آمد به اجرا گذاشت

منابع محلی در شهر موصل اعلام کردند عناصر داعش از ترس حمله نیروهای نظامی و مردمی و برای تحت کنترل داشتن موصل ، مقررات منع رفت و آمد در این شهر به اجرا گذاشته و اعلام کردند تا اطلاع ثانوی کسی حق رفت و آمد در موصل را ندارد .

ساکنان موصل افزودند : داعش این روزه سخت گیری های خود را افزایش داده و از زمان آغاز عملیات نیروهای نظامی و مردمی برای آزادسازی استان صلاح الدین ، دست به بازداشت کورکورانه ساکنان موصل می زند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین