|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
رییس مراکز کارآفرینی دانشگاه های کشور (کاراد) گفت:فرهنگ مدرک گرایی و استخدام در نهادها و دستگاههای دولتی در دانشگاهها حاکم است باید تغییر کند.
علیرضا اللهیاری روز پنجشنبه در جشنواره و همایش کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: متاسفانه در کشور ما دانشجویان به دنبال کسب مدرک و استخدام در نهادها و دستگاه های دولتی هستند و در کمتر کسی انگیزه کارآفرینی دیده می شود.

اللهیاری اظهار کرد: این فرهنگ حاکم در جامعه دانشگاهی ما فرهنگ غلطی است که نیازمند تغییر و تحول است و برای تغییر آن باید از خود اعضای هیات علمی و مسوولان دانشگاهی آغاز کرد.

وی گفت: در دانشگاه های معتبر و توسعه یافته اعضای هیات علمی هر یک برای خود کسب و کاری در خارج از دانشگاه دارند و خود نمونه کارآفرین برای دانشجویان هستند.

رییس مراکز کارآفرینی دانشگاه های کشور (کاراد) افزود: دانشجویان باید با این تفکر وارد دانشگاه شوند که مهارت های لازم را برای ایجاد کسب و کار بیاموزند و بتوانند در آینده برای خود و جامعه ایجاد اشتغال و درآمدزایی کنند.

وی ادامه داد: کارآفرینان جوان نباید از شکست ها سرخورده و نا امید شوند تمام کارآفرینان سرشناس جهان نیز در ابتدای کار فرآیندهای بسیاری را طی کرده اند تا به موفقیت دست یابند.

وی با بیان اینکه در جهان امروز دانشگاه های توسعه یافته به کارآفرینی بیش از گذشته اهمیت می دهند، اظهار کرد: کارآفرین کسی است که با کمترین امکانات و با گذر از درون بحران ها فرصت سازی کرده و به موفقیت دست یابد.

اللهیاری با تاکید بر اینکه فرهنگ کارآفرینی باید در جامعه ما تقویت شود، افزود: امیدواریم بازار هنر در کشور توسط کارآفرینان دانشگاه هنر اسلامی تبریز رونق بیشتری بیاید و در آینده نزدیک شاهد موفقیت های بزرگ کارآفرینان این دانشگاه در کشور و جهان باشیم.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران بوده و کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین