|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
معاون فنی و امور نظارت و کنترل طرح های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: هر طرح زیرساختی در کشور باید بر اساس مطالعات پدافند غیرعامل اجرا شود و همه پروژه ها حتی خانه های معمولی باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند و با رعایت این اصول ساخته شوند.
صدرالله پور برات ، پنجشنبه در سمینار تخصصی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار استان فارس که به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد ، مقابله با تهدیدهای دشمن را از اهداف پدافند غیرعامل در زمان صلح بیان کرد.

وی افزود:تهدیدهای امروز نسبت به گذشته پیچیده تر شده است و از این رو باید با بهره گیری از توان انسانی و ظرفیت های مهندسی کشور برای مقابله با این تهدیدها گام برداشت.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:دانش و فناوری در کشورمان در بسیاری از حوزه ها به خارج کشور وابسته است و اگر بخواهیم در برابر تهدیدها مقاوم باشیم باید برای تولید علم گام برداریم و دستگاه ها نباید به دنبال کارها و فعالیت های روزمره باشند.

پور برات ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل کشور از پروژه ها و پایان نامه های دانشگاهی در حوزه پدافند غیرعامل استقبال و حمایت می کند اما ضروری است بخشی از این پایان نامه ها به تحقیق درباره پدافند غیرعامل اختصاص داده شود.

سمینار تخصصی پدافند غیرعامل و توسعه پایدار استان فارس با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری فارس و دانشگاه شیراز برگزار شد.

پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای را در بر می گیرد که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار قرار دارد. این اقدامات به افزایش بازدارندگی کشور، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن خواهد انجامید.

پدافند عامل نیز مجموعه اقداماتی است که کشور در زمان وقوع جنگ برای مقابله با تهدیدات دشمن به آن مبادرت می کند و می توان گفت که پدافند عامل و پدافند غیرعامل دو مفهوم مکمل یکدیگر هستند.

سازمان پدافند غیرعامل در سال 1382 با دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و در سال 1391 نیز اداره های کل استانی این سازمان فعالیت خود را آغاز کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین