|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴
کد خبر: ۳۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
یک کارشناس آلمانی باتاکید بر اینکه من انتظار موفقیت در مذاکرات هسته‌ای را دارم مفاد سخنرانی نتانیاهو در کنگره را غافلگیر کننده ندانسته و آن را تداوم ایران هراسیهای مستمر نتانیاهو دانست.
"راینهارد بایم گارتن" از کارشناسان مسائل ایران و از خبرنگاران شبکه آ ار دی آلمان در بخشی از گفتگو با اس ار اف سوئیس در پاسخ به این پرسش که اوباما این هفته شرط یک توافق با ایران را توقف برنامه های اتمی این کشور به مدت 10 سال قرار داده است و آیا ایران برای این منظور آمادگی دارد گفت: روز گذشته وزیر امور خارجه ایران این درخواست اوباما را غیر قابل قبول ارزیابی کرد. اکثریت مردم ایران هم بر اساس نظرسنجی‌های انجام گرفته خواستار یک توافق هستند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که شما به یک موفقیت در مذاکرات اتمی در مونتروی سوئیس اعتقاد دارید گفت: بله، هر دو طرف مکررا گفته‌اند که تمدید مذاکرات وجود نخواهد داشت. تا پایان ژوئن باید یک توافق صورت گیرد وگرنه ایران سریعا برنامه های اتمی خود را در پیش خواهد گرفت. پس از آن برای غرب و بخصوص آمریکا با حمایت اسرائیل گزینه دیگری جز فشار بر ایران تا یک رویارویی نظامی باقی نمی ماند. واشنگتن می خواهد در هر صورت از این امر جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: طبیعتا آمریکا نفوذ روزافزون ایران در عراق، یمن، لبنان و سوریه را با نگرانی دنبال می کند. اما گزینه جنگ با ایران برای تمام منطقه یک فاجعه خواهد بود.

این کارشناس آلمانی در ادامه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا که به غرب درباره توافق هسته‌ای با تهران هشدار داده بود پرداخته و گفت: آنچه که نتانیاهو در این سخنرانی ایراد کرد غافلگیر کننده نبود. سخنگوی وزارت خارجه ایران از یک سخنرانی کسل کننده که چیز جدیدی در آن وجود نداشت سخن گفت. وزیر امور خارجه ایران نیز واکنش مشابهی داشت. این سخنرانی ایران هراسی های مستمر نخست وزیر اسرائیل را نشان داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین