|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۳۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
تروریست های جبهه النصره با تسلط برمقر گروه تروریستی موسوم به حرکت حزم به سلاح های آمریکایی این گروه دست یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحت المجهر(زیرذره بین) سوریه، تروریست های النصره با تسلط بریکی ازپایگاه های تروریست های حرکت حزم در ریف شمالی حلب به انواع مختلف سلاح های آمریکایی دست یافت.

براساس این گزارش، تروریست های النصره با حمایت گروه تروریستی جند الاقصی به پایگاه حزم یورش برده و پس ازفراری دادن اعضای آن انواع سلاح های سبک و سنگین اهدایی آمریکا را مصادره کردند.

درتصاویر منتشر شده، تروریست ها انوع سلاح های سبک و سنگین ازجمله تیربار، موشک های ضد زره تاو، خمپاره و مهمات را به نمایش گذاشته اند.

صندوق های مواد غذایی که روی آن ها برچسب هایی با عنوان برای ملت سوریه ازطرف آمریکا نصب شده نیز از دیگر غنیمت های تروریست های النصره است.

گروه تروریستی النصره در دوروز گذشته حمله سنگینی را به بهانه کشته شدن برخی فرماندهان خود به تروریست های حرکت حزم داشت.

این نخستین باری نیست که تروریست های النصره بر سلاح های آمریکایی دیگر تروریست های موجود درسوریه مسلط می شوند.

آمریکا و ترکیه بیش ازسه سال است که به بهانه کمک به مخالفان میانه رو، اسلحه و مهمات دراختیارتروریست های موجود درسوریه می گذارند.جدیدترین مرحله کمک آمریکا و ترکیه به تروریست های موجود درسوریه با اجرای توافقنامه آموزش نظامی مخالفان میانه رو سوری از11 اسفندماه آغازشد.

مقام های آمریکایی اعلام کردند که بر اساس توافق با ترکیه قرار است برای 3 سال تقریبا به 5 هزار مخالف سوری آموزش نظامی ارایه دهند.

'مولود جاویش' وزیرخارجه ترکیه نیز اعتراف کرد که بین 1500 تا 2000 سوری سالانه در ترکیه آموزش نظامی فرامی گیرند و این آموزش ها از ماه مارس آغازمی شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین