|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۳۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بر ضرورت تلاش نهادهای امنیتی روسیه برای پیشگیری از انقلاب های رنگی در این کشور تاکید کرد.
به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین روز چهارشنبه در جمع مقامهای وزارت کشور روسیه خاطرنشان کرد: فعالیت های افراط گرایان متنوع تر می شود و شاهد تلاش های برای برپایی انقلاب های رنگی در کشور از برپایی اعتراضات خیابانی گرفته تا خصومت جویی و نفرت انگیزی در سامانه های اجتماعی هستیم.

پوتین در این جلسه که جمعی ازمقامهای ارشد روسیه ازجمله وزرای دفاع و موقعیت های اضطراری و رییس سازمان امنیت فدرال شرکت داشتند در مورد فعالیت های افراط گرایان خاطرنشان کرد: این اقدامات با یک هدف انجام می شود تا بین مردم اختلاف انداخته و ارکان حکومت روسیه را نابود کرده و به حق حاکمیت کشور ضربه وارد شود.

رییس جمهوری روسیه با بیان این که سازمان های امنیتی باید به هر گونه اقدامات افراط گرایان واکنش فوری نشان دهند، اظهار کرد: باید اقدامات پیشگیرانه مربوطه به ویژه در میان جوانان انجام گیرد.

پوتین هشدار داد: افراط گرایان فضای جامعه را با ملی گرایی خصومت طلبانه و نفرت انگیزی و خصومت طلبی مسموم می کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت اوکراین می توانیم پیامدهای احتمالی این اقدامات و تاثیرات آن بر جامعه را پیش بینی کنیم.

رییس جمهوری روسیه گفت: سال گذشته با احکام دادگاه ها در روسیه 8 سازمان اجتماعی، سازمان افراط گرا شناخته شدند. مجازات جرایم مربوط به افراط گرایی و ترویج آن و تامین مالی فعالیت های افراط گرایانه و سازماندهی چنین گروه هایی در کشور تشدید شده است.

رییس جمهوری روسیه سپس به قتل اخیر بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روسیه در مسکو اشاره و آن را رسوایی برای این کشور خواند.

وی با تاکید بر لزوم تحقیقات برای یافتن عاملان این قتل گفت: باید به رسوایی که بر اثر قتل اخیر بوریس نمتسوف رهبر مخالفان برای روسیه به وجود آمده است، پایان دهیم.

پوتین همچنین بر ضرورت مبارزه با فساد مالی در سطح کشور و شناسایی مقامهای دولتی که آلوده به این مساله هستند و نیز جلوگیری از آلودگی به فساد نهادهای امنیتی در روسیه تاکید کرد.

بوریس نمتسوف رهبر مخالفان دولت روز 27 ماه فوریه در مسکو به ضرب گلوله فرد ناشناس کشته و روز سه شنبه به خاک سپرده شد.

بیش از 20 هزار نفر از مخالفان دولت روسیه روز شنبه با برپایی تظاهراتی دولت و شخص ولادیمیر پوتین را مسئول قتل نمتسوف دانسته و شعارهایی علیه وی سر دادند. با وجود این که سازمان های امنیتی روسیه اعلام کرده اند که به تحقیق در مورد حادثه قتل نمتسوف می پردازند، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بسیاری دولت روسیه را مسئول این قتل دانستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین