|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
هیاتی از سازمان ملل متحد روز سه شنبه در چارچوب پیگیری تلاش ها برای اجرای طرح توقف جنگ دی میستورا فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، با استاندار حلب، دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، این هیات به ریاست خوله مطر رییس دفتر استیفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحده در امور سوریه، شامگاه دوشنبه وارد حلب شد.

بر اساس این گزارش، دی میستورا طرحی مبنی بر تعلیق درگیری ها را در حلب پیشنهاد می کند تا بر اساس آن زمینه ورود کمک های بشر دوستانه به این شهر که میان مخالفان مسلح سوری و نیروهای دولتی تقسیم شده، فراهم شود.

این در حالی است که مخالفان سوری مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند و خواستار یافتن راهکاری همه جانبه برای مناقشه سوریه شدند.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل و وزارت اطلاع رسانی سوریه درباره سفر این هیات به حلب جزییات بیشتری منتشر نکرده است.

فرستاده سازمان ملل متحد که یکشنبه به دیدار کوتاه مدت خود از دمشق پایان داد، در مدت زمان اقامت خود در دمشق، توافقنامه ای را با ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه برای اعزام هیاتی به حلب امضا کرد.

حلب دومین شهر بزرگ سوریه به شمار می رود و در شمال این کشور قرار دارد که بر اثر درگیری هایی که از اواسط سال 2012 شروع شد، تخریب و اکنون این شهر میان نیروهای دولتی و تروریست ها تقسیم شده است.

بر اساس این گزارش، دولت سوریه تمایل خود را برای توقف تمامی حملات هوایی و توپخانه ای برای یک دوره 6 ماهه در سراسر این شهر از تاریخی که بعدا در دمشق اعلان خواهد شد، نشان داده است.

بر اساس این طرح، قرار بود گروه های تروریستی نیز از حملات راکتی و خمپاره ای به این شهر در طول دوره توقف درگیری، خودداری کنند.

سوریه از مارس (اسفند) 2011 تاکنون با بحران ناشی از وجود تروریست های داخلی و خارجی در این کشور روبه رو است.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا در سوریه فعالیت دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین