|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۵
خودروسازان معتقدند با توجه به تورم موجود در تهیه مواد اولیه ، افزایش حقوق و دستمزد در سال 94 و افزایش هزینه های انرژی قیمت خودرو نیز باید به طبع آن افزایش یابد .
افزایش قیمت خودرو در سال 94 قطعی است و مطمئناً با توجه به افزایش قیمت برخی مولفه ها از جمله افزایش نرخ بیمه ، مالیات و ... قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت .

این روزها خودروسازان ساز افزایش قیمت محصولات خود را کوک کرده اند و آنگونه که از شواهد امر پیداست درخواست افزایش قیمت خود را به شورای رقابت ارسال نموده اند .

خودروسازان معتقدند با توجه به تورم موجود در تهیه مواد اولیه ، افزایش حقوق و دستمزد در سال 94 و افزایش هزینه های انرژی قیمت خودرو نیز باید به طبع آن افزایش یابد .

قاسم ناصری کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت : افزایش قیمت خودرو در سال 94 قطعی است و مطمئناً با توجه به افزایش قیمت برخی مولفه ها از جمله افزایش نرخ بیمه ، مالیات و ... قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت .

وی افزود : اینکه تمام مولفه های تولید افزایش قیمت داشته باشد و ما بخواهیم قیمت محصول نهایی افزایش نیابد امکان پذیر نیست و مطمئناً با افزایش قیمت مولفه های تولید ، قیمت تمام شده خودرو در سال آینده نسبت به امسال افزایش خواهد داشت .

وی تصریح کرد : برخی هزینه های سربار تولید از جمله حقوق و دستمزد ، انرژی ، عوارضها ، مالیاتها در سال آینده افزایش خواهد یافت و به فرض محال که قیمت مواد اولیه ثابت بماند همین امر مطمئناً موجب افزایش قیمت تمام شده محصول خواهد شد .

این کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد : متاسفانه قیمت خودرو در کشور از اصول اقتصادی تبعیت نمیکند و به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است که امیدواریم این موضوع با درایت مسئولین به نحو شایسته حل شود تا صنعت خودرو کشور بیش از این دچار مشکل و سردرگمی نشود .

ناصری در پایان گفت : صنعت خودرو به عنوان موتور متحرک صنایع کشور نیاز به حمایت و کلان نگری دارد زیرا اشتغال موجود در صنعت خودرو و صنایع وابسته بسیار بالاست و در صورت بروز مشکل برای صنعت خودرو مطمئناً ضربات جبران ناپذیری بر صنعت کشور وارد خواهد شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین