|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
استاد دانشگاه و تحلیلگرمسایل اقتصادی و سیاسی یونان با بیان اینکه ایران نقش مهمی در ایجاد تعادل، ثبات و صلح منطقه ای دارد ،گفت: ایران دارای توانایی های اقتصادی فراوان و کشوری قدرتمند درمنطقه و جهان است.
جرج کاربلیاس روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا ، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانایی اقتصادی فراوانی در جهان دارد و یونان بایستی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با این کشور تمام توان خود را بکارگیرد.

کارابلیاس افزود: ایران نقش مهمی در ایجاد تعادل، ثبات و صلح منطقه ایفا می کند، بنابراین با توجه به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، یونان می تواند با استفاده ازاین مهم درتوسعه روابط همه جانبه و بویژه در زمینه توسعه روابط اقتصادی با کشور جمهوری اسلامی ایران گام های مهم و موثری بردارد.

مولف چندین کتاب در حوزه سیاست و اقتصادی ،افزود: یونان بایستی درحالیکه با اروپا همکاری می کند ، نسبت به حل بحران مالی خود با توجه به منافع ملی با دیگر کشورهای بزرگ اقتصادی جهان همچون چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط اقتصادی خود بپردازد و دست ازسیاست های یک طرفه گرایی گذشته بردارد.

کارابلیاس درادامه با اشاره به بحران مالی کشور یونان و سنگ اندازی برخی کشورهای اروپایی در مسیر توسعه اقتصادی این کشور، گفت: یونان به علت سیاست های نادرست یک طرفه گرایی گذشته، درحال حاضر با بحران مالی و اقتصادی جدی دست و پنجه نرم می کند و نمی توان از نظام سرمایه داری برای حل بحران اقتصادی کشور دل بست.

بلکه بایستی یونان بال های خود را برای توسعه روابط اقتصادی همه جانبه با تمام کشورهای جهان و بویژه جمهوری اسلامی ایران بگشاید.

وی ادامه تحریم های اروپا و آمریکا را علیه کشورهای دیگر را یکی دیگراز عوامل بوجود آمدن مشکلات اقتصادی اروپا و یونان نامید و گفت: براثر تحریم ها ، اروپا میلیارد ها یورو خسارت دیده است.

وی درخاتمه افزود: ایران دارای جایگاه ویژه ای در منطقه هم از نظر منابع طبیعی همچون نفت و گاز است که نقش مهمی در ایجاد صلح و ثبات در منطقه حساس خارومیانه ایفا می کند، بنابراین به نفع یونان است که با ایران قدرتمند با برخورداری و ازتوانایی های این کشور براساس منافع دو ملت روابط اقتصادی خود را توسعه دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین