|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: رفع مشکلات اقتصادی کشور در راستای توجه به بخش خصوصی است و در این راستا همه باید به صورت همگام قدم بردارند.
مصطفی رناسی عصر امروز در نشست هم‌انیشی فعالان اقتصادی استان اصفهان با اصحاب رسانه اظهار داشت: شعار اتاق برای همه، همه برای نجات اقتصاد، شعار بسیار پرمحتوایی است و این حقیقتی است که اقتصاد ما نیاز به نجات دارد.

وی خاطرنشان کرد: در 2 دوره گذشته، کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی اصفهان بیش از 60 دوره همایش تخصصی برگزار کرده و اعتقاد ما بر این است که برای نجات بخش خصوص باید دانش و آگاهی فعالان اقتصادی را از طریق توسعه آموزش و برگزاری نشست‌های تخصصی افزایش دهیم تا دچار اشتباه کمتری در این عرصه شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از هزار و 800 نفر عضو اتاق بازرگانی اصفهان هستند، افزود: باید تمام این افراد در کمیسیون‌های تخصصی شرکت کنند و با هم‌افزایی و همفکری گام مهمی در این عرصه بردارند.

وی با اشاره به اینکه بهبود کسب و کار از وظایف اتاق است، تصریح کرد: متاسفانه اتاق به جای اینکه به فکر کسب و کار باشد بیشتر در فکر مشورت دادن به 3 قوه است اما برای ارتباط و ورود به بازارهای جهانی سعی کردیم از یونیدو و SPX استفاده کنیم.

رناسی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار از طریق یونیدو، حفظ جایگاه اتاق اصفهان در اتاق ایران، جوانگرایی با شعار مالکیت برای نسل نخست انقلاب و مدیریت برای نسل دوم و سوم، خصوصی سازی و باشگاه کارآفرینان از جمله برنامه‌های اتاق اصفهان در آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی فقط با بخش خصوصی رفع می‌شود و نخبگان نمی‌توانند کشور را بسازند چون تعداد اندکی از مردم در این سطح هستند و این افراد متوسط با سطح استعداد متوسط هستند که نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند، چون تعداد بسیاری از مردم در این طیف هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: باید در اتاق به این تصویب برسیم که یک نفر بیش از 3 دوره عضو هیئت اتاق نباشد تا جوانان  نیز بتوانند وارد این عرصه شوند و ما باید از دولت بخواهیم که دلارهای نفتی را در بخش توسعه زیرساخت‌ها هزینه و از واردات جلوگیری کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین