|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید خودرو در صنایع خودروسازی کشور امسال نسبت به سال گذشته 50درصد افزایش یافته است.
سعید مدنی عصر سه شنبه در آیین افتتاح سومین نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات وابسته در سمنان بدون اشاره به آمار تولید خودرو گفت: خوشبختانه صنعت خودرو در کشور پس از بحران سالهای 91 و 92، احیاء شده و بر این اساس تولید خودرو در این مدت از رشد خوبی برخوردار شده است.

وی با تاکید بر اینکه صنعت خودروسازی نقش موثری در رونق اقتصادی کشور دارد افزود: انحصاری بودن، از مشکلات صنعت خودروسازی در کشور است.

مدنی با بیان اینکه سیاست قیمت گذاری خودرو، منجر به آسیب دیدن صنعت خودرو در کشور شد گفت: خوشبختانه مشکلات صنعت خودروسازی کشور رو به کاهش است و پیش بینی می شود صادرات خودرو از ایران افزایش یابد.

معاون نظارت بر اجرای سازمان استاندارد ایران نیز گفت: خودرو سازی و صنعت ساختمان دو موتور محرکه اقتصاد کشور هستند.

وحید مرندی مقدم با اشاره به اینکه صنعت خودرو در کشور در بخش استاندارد با شاخص های روز جهان هماهنگ است گفت: افزایش استاندارد قطعات خودرو می تواند زمینه ساز افزایش کیفیت خودروها باشد.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور نیز گفت: آینده صنعت خودرو و قطعه سازی در کشور روشن است.

محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه ارزش تولید قطعات خودرو در کشور شش میلیارد دلار است افزود: در افق 1400 این رقم باید به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

استاندار سمنان نیز با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت مناسبی برای تولید قطعات خودرو در کشور برخوردار است، خواستار حمایت از تولیدکنندگان قطعات خودرو شد.

محمد وکیلی با اشاره به وجود پنج دانشکده فنی در زمینه خودروسازی در استان سمنان گفت: این استان می تواند پس از تهران و خراسان رضوی به عنوان سومین قطب خودروسازی کشور مطرح شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین