|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۸۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵
این پلتفرم سالهاست در اختیار مشتریان بانک قرار دارد، اما از ماه‌ها قبل با شکل و شمال جدیدتری که با نیاز‌های کاربران متناسب‌تر است، به ارائه سرویس مشغول است. در بام جدید، از هوش مصنوعی و تحلیل داده برای رفع نیاز مشتیران بهره بیشتری برده شده و طراحی مینیمال آن کاربرپسندتر شده است.
 
بانک ملی ایران که به عنوان بازوی اقتصادی دولت‌ها به خصوص در دوره تحریم، نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، در زمینه بانکداری دیجیتال از سال‌ها پیش گام‌های بلندی برداشته و اکنون یکی از پیشروترین بانک‌ها در این خصوص به شماخته می‌شود.
 
حرکت بانک‌ها به سمت بانکداری دیجیتال در دنیای امروز به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده؛ این ضرورت به ویژه پس از همه گیری کرونا به شدت احساس شد. اگرچه بانک ملی ایران قبل از آن نیز گام‌هایی را برای بانککداری دیجیتال برداشته بود، اما از آن زمان سرعت خود برای حرکت در این مسیر را افزایش داد و اکنون با چند محصول متنوع به ارائه خدمات بانکداری دیجیتال به مشتریان خود می‌پردازد.
 
یکی از این محصصولات، پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران یا همان بام است. این پلتفرم سالهاست در اختیار مشتریان بانک قرار دارد، اما از ماه‌ها قبل با شکل و شمال جدیدتری که با نیاز‌های کاربران متناسب‌تر است، به ارائه سرویس مشغول است. در بام جدید، از هوش مصنوعی و تحلیل داده برای رفع نیاز مشتیران بهره بیشتری برده شده و طراحی مینیمال آن کاربرپسندتر شده است.
 
تقریبا تمامی خدمات بانکی در این پلتفرم ارائه می‌شود مگر چند سرویس محدود که نیاز به حضور فیزیکی مشتری در بانک دارد. 
 
بر این اساس، افتتاح حساب مشتری جدید با احراز هویت دیجیتال، ثبت امضای دیجیتال با احراز هویت تصویری، سرمایه‌گذاری خرد (قلک)، آواتار و امکان تغییر عکس پروفایل و... از جمله خدمات هوشمند بانکی این پلتفرم است.
 
دومین نمونه آشنا در بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران، پلتفرم بله است. این پلتفرم با هوشمندی، طوری طراحی شده که فراتر از نیاز‌های بانکی، به یک شبکه اجتماعی کارا و موثر نیز تبدیل شود. بیش از ۲۰ میلیون کاربر در بله ثبت نام کرده اند که ۱۷ میلیون نفر آنها کاربر فعال ماهانه به شمار می‌روند.
 
در این پلتفرم نیز خدمات بانکی روزمره و مناسبتی مانند ثبت نام برای خرید دینار عراق در ایام اربعین انجام می‌شود و همان گونه که گفته شد یک پیام رسان موثر و وسیله ارتباطی کارامد در شرایط خاص نیز به مشار می‌ورد. میزان استقبال مردم از این پلتفرم به خوبی بیانگر نوع عملکرد آن استو اکنون حدود ۲۵ درصد کل جمعیت ایران در این پلتفرم ثبت نام کرده اند.
 
محصول دیگر بانکداری دیجیتال بانک ملی ایران چکاد است. چک امن دیجیتال یا چکاد امروزه جایگزین راحت‌تر و مطمئن‌تری برای چک‌های کاغذی در نظر گرفته می‌شوند. کار با آنها راحت‌تر است و امکان گم‌شدن یا سرقت یا جعل آنها هم محدودتر شده است.
 
بانک ملی ایران در این زمینه نیز از اولین بانک‌هایی بود که به سراغ این موضوع رفت و اکنون استفاده از این سرویس نیز برای مشتریان بانک براحتی امکانپذیر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین