|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۳۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
خبرگزاری 'کیودو' ژاپن روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که سران کشورهای ژاپن و قطر بر لزوم تحکیم همکاری های دوجانبه در مسائل مختلف و نیز اتخاذ مواضعی واحد در مبارزه با تهدیدات تروریستی تاکید کردند.
براساس این گزارش، 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن و 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر شب گذشته در دیداری در توکیو اعلام کردند که توکیو و دوحه نهایت همت خود را برای مبارزه با تهدیدات تروریستی و همچنین برقراری و حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه به کار خواهند بست.

آبه در این دیدار، ضمن تاکید بر توقف افراط گرایی ها در جهان به هر قیمت ممکن، تصریح کرد که توکیو در عزم خود برای تداوم ارائه کمک های بشردوستانه غیر نظامی به منطقه خاورمیانه راسخ است.

براساس این گزارش، امیر قطر نیز که کشورش در حملات هوایی تحت امر آمریکا به مواضع داعش در منطقه شرکت دارد، قتل دو تبعه ژاپنی را به دست عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه را به دولت و مردم ژاپن تسلیت گفت.

این گزارش به نقل از منابع رسمی ژاپنی همچنین افزود که شیخ تمیم در این دیدار بر تعهدات کشورش مبنی بر تداوم و گسترش عرضه نفت و گاز طبیعی مایع به ژاپن تحت شرایط مورد توافق دوجانبه تاکید کرد.

کیودو، دیدار دیشب نخست وزیر ژاپن و امیر قطر را پنجمین دیدار آنها از زمان روی کار آمدن شیخ تمیم در ژوئن 2013 در این کشور توصیف کرد و افزود: آنها در این دیدار بر گسترش همکاری ها در بخش های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و سیاسی تاکید کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین