|
|
امروز: پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۵
کد خبر: ۳۸۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

 حاشیه های محمود احمدی نژاد در میدان ۷۲ نارمک بعد از کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری نیز ادامه دارد. او روز گذشته بازهم بیرون از منزلش در جمع مردمی که حضور یافته بودند اظهاراتی را درباره حضورش در انتخابات مطرح کرد.

بخش هایی از حرف های احمدی نژاد را بخوانید؛


*روزهای قبل از ثبت نام اکثر شما تشریف آوردید و خادم خودتان را مورد لطف و محبت قرار دادید و البته روزهای آخر دیگر کارتان به دستور دادن و فرمان دادن رسید، در نتیجه من واقعا حس کردم یک خواست عمومی است و باور کردم و به عنوان یک وظیفه ملی و تکلیفی که مردم بر دوش من گذاشتند، رفتم ثبت نام کردم.

*شرایط کشور، شرایط خطیری است. بویژه وضعیت اقتصادی از خطیر بودن عبور کرده یعنی شرایط یک شرایط بسیار شکننده است، اکثریت قاطع مردم تحت فشارهای سنگین زندگی هستند. خیلی ها درهم شکستند، خیلی ها در آستانه درهم شکستن هستند، شرایط اقتصادی بگونه ای شده که اکثریت مردم نسبت به آینده دچار تردید و سستی شده اند و امکان برنامه ریزی برایشان سلب شده، نمی دانند چکار باید بکنند؟ یا چگونه باید آینده را پیش بینی کنند؟ در چه مسیری حرکت کنند؟ چه تصمیمی بگیرند؟ چه تصمیمی نگیرند؟ آینده خودشان چه می شود؟ آینده فرزندانشان چه می شود؟ وضعیت تحصیل و بهداشت و اشتغال و مسکنشان چه خواهد شد؟ همه در مورد این مسائل نگرانند و در تردید هستند.


*شرایط اقتصادی به جایی رسیده است که چند تا جراحی بزرگ نیاز دارد تا مردم را از این وضعیت نجات داد، خارج کرد، شرایط را درست کرد. برای جوانان، برای مسن ترها، برای خانواده ها، آنهایی که می خواهند خانواده تشکیل بدهند.

*ما بهترین نیروی انسانی را در دنیا داریم. علیرغم تبلیغات شیطانی که می خواهد بگوید مردم ایران اهل کار و فعالیت نیستند و تنبل هستند، اصلا اینگونه نیست. همین الان ملت صبح تا شب دارند می دوند. دو سه شیف دارند کار می کنند اما زندگی شان اداره نمی شود. درحالیکه بطور طبیعی، آن چیزی که خدا قرار داده، این است که کسیکه یک شیف معمولی کار می کند باید زندگی اش کاملا تامین شود. ما بهترین نیروی انسانی را داریم. دانشگاه های خوب، متخصصین خوب، کارشناسان درجه یک، منتهی پراکنده هستند. هر کسی یک طرفی هست. اینها هیچکدام مجتمع و هم جهت در راستای برنامه های اساسی معین نمی شوند.

*اجازه بدهید خاطره ای خدمت شما عرض کنم. یادتان هست وقتی هدفمندی یارانه ها می خواست اجرا شود، چه همدلی در کشور درست شد؟ همه به کمک آمدند. یک کار بزرگ انجام شد، گرچه اجازه ندادند کامل اجرا شود. جلویش را گرفتند و شما می دانید چه کسانی، من نمی خواهم کام شما را تلخ کنم والّا باید یکباره اجرا می شد. اگر بطور کامل به اجرا درمی آمد الان هر نفر ایرانی حداقل ۴-۳ میلیون تومان در ماه دریافت می کرد. حالا ما نمی خواهیم گذشته ها را یادآوری کنیم، می خواهم آن فضا را بازگو کنم.

*الان ۷۱ سال است که نفت ملی شده است. ملی شده یعنی چه؟ یعنی مال مردم شده است اما از همان اول اشتباه بزرگی که اتفاق افتاد این بود که این ثروت را دولت در اختیار خودش گرفت و گفت من بجای ملت این را خرج می کنم. تقریبا تمام مشکلاتی که امروز متخصصین برای اقتصاد ایران فهرست می کنند، یکی از اصلی ترین ریشه هایش، این است که دولت آمد نفت را در اختیار خودش گرفت. بسیاری از فسادها ناشی از چیست؟ ناشی از دست اندازی به پول نفت است. وقتی می گوییم نفت ملی است یعنی مال مردم است، باید مستقیما به جیب مردم برود.

*ایران از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی در بالاترین سطح قرار دارد. یک مشکل کوچک داریم ولی حل کردن آن خیلی مشکل است چون گیر آدم هاست! یک ذره مدیریت می خواهد. اگر اینها را در یک طرح حساب شده و مطالعه شده که همه جوانب آن سنجیده شده باشد، کنار هم بگذاریم، خواهید دید ان شاءالله به لطف خدا با چهار تا اقدام که من آنها را نمی گویم... حالا چرا نمی گویم؟ چون اینها را می گوییم، بعد متوجه نمی شوند، می آیند کپی می زنند، یک کاریکاتوری اجرا می کنند و کار را از ریشه خراب می کنند. روزی که اعلام شود؛ خواهید دید که قریب به اتفاق مردم می گویند عجب چیز خوبی است چون از دل ملت دارد بیرون می آید. یعنی از درون متن مردم، متن افکار ملت ایران، اندیشه ناب ایرانی به معنای اینکه به فکر این ملت هست، به فکر صلاح این ملت هست، بیرون می آید. در نتیجه خواهید دید که به سرعت شرایط عوض می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین