|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر وقوع چند انفجار همزمان در سه پایگاه واقع در شهر القبه در شرق لیبی را که به کشته شدن ده ها و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد، محکوم کرد.
به نقل از خبرگزاری آلمان، بدر عبد العاطی در اظهاراتی اعلام کرد که مصر به ملت و دولت مشروع لیبی و خانواده های قربانیان انفجارهای امروز در شرق لیبی تسلیت گفته و برای زخمی ها شفای عاجل را مسئلت می دارد.

وی همچنین بر حمایت مصر از دولت مشروع لیبی برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.
عبد العاطی تاکید کرد که ضروری است جامعه جهانی به مسئولیت های خود در قبال اوضاع خطرناک لیبی که اکنون به تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است، عمل نماید.

امروز جمعه (1 اسفند) در پی انفجار 3 خودروی بمب‌گذاری شده در شهر القبه در شرق لیبی بیش از 30 تن کشته و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

در پی این انفجار تروریستی عقیله صالح رئیس پارلمان لیبی 7 روز عزای عمومی اعلام کرد.

وی افزود: این انفجارها امنیت و ثبات لیبی را هدف قرار داده اند و ما بر بازگشت امنیت و ثبات به کشور  اصرار داریم.

پس از گذشت 4 سال از سرنگونی «معمر قذافی» در جریان قیامی که با حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) صورت گرفت، هرج و مرج بر لیبی حاکم شده است و در حال حاضر نیروهای دولتی با شبه‌نظامیان مسلح که بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده‌اند و از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی منطقه‌ای و بین المللی برخورداند، می‌جنگند.

تاکنون نشست‌هایی که کشورهای همسایه لیبی و شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حل بحران این کشور برگزار کرده اند، هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است و درگیری‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین